Аграрії з усієї України переймали досвід роботи Лебединського насіннєвого заводу

Вже не один рік Лебединські аграрії заявляють про себе на рівні світових ринків, доводячи, що український виробник є серйозним конкурентом в частині створення якісного продукту. Більше про це дізналися минулої п’ятниці учасники бізнес-туру «Виробництво якісного насіння в Україні», який проходив на виробничих площах LNZ Group. Захід відбувся за ініціативи давніх партнерів: LNZ Group та «Монсанто», а також «Райффайзен Банк Аваль». Понад 200 представників агропромислової галузі з’їхалися на Шполянщину, де на прикладі LNZ Group переконалися як, навіть в умовах нинішньої кризи, можна вести лідерство в аграрній галузі, впевнено нарощувати потужності.
— Історія компанії почалася 1846 року, коли в селі Лебедин було збудовано цукроварню. Її століття потому перепрофілювали в насіннєвий завод. Нині ж LNZ Group — це сучасна диверсифікована агропромислова компанія, що об’єднує 31 агрофірму в Черкаській і Сумській областях, орендує 55 тис. га землі та забезпечує роботою 3 тисячі працівників у сезон, — розповів присутнім голова наглядової ради LNZ Group Дмитро Кравченко.

Основними напрямками діяльності LNZ Group є агровиробництво, насінництво та дистрибуція. Саме завдяки різноплановості діяльності, LNZ Group застрахована від зовнішніх чинників та еконо-мічних ризиків, адже кожен з напрямків інтегрований з іншими.

— Ми входимо до десятки компаній, що найбільш динамічно розвиваються у цьому секторі. А наше агровиробництво включає як виробництво зернових та технічних культур, так і розвиток тваринництва (зокрема вирощування великої рогатої худоби), зернотрейдерську діяльність та надання послуг власного сертифікованого елеватора. Так місткість Лебединського елеватора (Шполянський кластер) і напольних складів — 74 тисячі тонн одночасного зберігання, а Сумського кластера — 90 тисяч тонн. Нині відбувається не лише розширення географії продажів зерна, а й збільшення асортиментної лінійки, — підкреслив Дмитро Кравченко. — Компанія забезпечує ринок насіння цукрового буряка на 41%, кукурудзи — на 6,2%, соняшника — на 2,4%. Зважаючи на насичену конкуренцію як загалом по Україні, так і у центральному регіоні, цифри солідні.

Ключ до успіху
Партнерство, інновація, продуктивність — саме на цих трьох «китах» ґрунтується успішна практика виробництва найкращих гібридів у Європі — переконаний директор із стратегічного розвитку та маркетингу компанії «Монсанто-Україна» Олексій Стеценко. «Монсанто» — давній друг і партнер компанії LNZ Group, що постачає лебединських аграріїв якісними гібридами кукурудзи та ріпаку. За словами Олексія Стеценка, будівництво потужної платформи в Україні компанія «Монсанто» розпочала для того, щоб не залежати від імпорту насіння, можливого перекриття кордонів чи змін в оподаткуванні. «Монсанто» є найбільшим виробвиробником насіння в світі та одним із лідерів у виробництві насіння в Україні. «Все насіння перевіряється на відповідність високим стандартам компанії на заводі у Франції. Там ми маємо власну «інквізицію» — сувору і непідкупну, тож можна бути впевненим у якості продукту, — жартує Олексій Стеценко. Що ж до виробників насіння, то вони мають додатковий бонус у разі отримання рекордних врожаїв, адже «передовиків» чекає подорож на французький завод «Монсанто» для ознайомлення з передовими технологіями та отримання нового досвіду».

Зрошення — інвестиція у майбутнє
Великі кошти LNZ Group вкладає у зрошувальні системи, оскільки це — інвестиція у майбутні врожаї. Адже наявність зрошувальних систем дозволяє мінімізувати ризики на випадок посух. А отже продукція максимально відповідатиме вимогам замовника. Окрім того, компанія має власний потужний парк техніки, до якого входять сівалки, трактори, культиватори та комбайни. Незалежність від погоди стала можливою завдяки фінансовій підтримці банку-партнера «Райффайзен Банк Аваль».

— Зараз лише лінивий банкір не співпрацює з успішним агробізнесом. Це перспективна співпраця, — зауважує директор департаменту корпоративних клієнтів «Райффайзен Банку Аваль» Юрій Козак.

Від ділянок гібридизації до готового мішка
Учасники бізнес-туру оглянули ділянки гібридизації ДЕКАЛБ та процес збирання врожаю. На ділянці з високою та вже стиглою кукурудзою експерти розповіли про особливості першого етапу вирощування «цариці полів»: від відбору бізнес-партнера та поля (при цьому враховуються і рельєф, що має бути рівнинним, і якісний склад ґрунту, і просторова ізоляція — відстань до найближчого поля мінімум 300 метрів) до внесення добрив. Наступний етап — культивація, полив та посівна кампанія. Коли ж кукурудза дещо підросте і вже можна відрізнити «нетипові» рослини — їх видаляють, при цьому, задля підвищення ефективності, процес відбору проводиться фахівцями вручну.

Але на цьому гібридизація не закінчується. Качани з поля потрапляють на спеціалізований завод із виробництва насіння кукурудзи потужністю 330 тонн/добу. Його корпорація LNZ Group збудувала минулого року в рекордно короткий термін. Саме тут під наглядом досвідчених фахівців насіння кукурудзи доводиться до готового мішка. Учасникам бізнес-туру провели екскурсію заводом, зокрема, показали цех із обрушки качанів, процес калібрування та фасування зерна, а також лабораторію якості.

— На заводі працює 130 людей як з самого Лебедина, так і з райцентру — Шполи та довколишніх сіл — Журавки і Маслового. Працівників підвозимо за власний рахунок, а також забезпечуємо харчуванням, окрім того, кожен з них обов’язково проходить навчання перед прийомом на роботу. Заробітна плата на заводі — від 2,5 до 8 тисяч гривень, — зауважує директор ПАТ «ЛНЗ» Анатолій Ткаченко. — Звичайно, спочатку був «брак» кваліфікованих кадрів, тож наші працівники їздили на спеціальні курси та навчання.
Крім того, за словами керівника компанії Дмитра Кравченка, незабаром планується розширення виробництва, адже територія заводу розрахована на ще дві сушарки.

— Плануємо також перехід на енергозберігаючі технології, — ділиться планами Дмитро Кравченко. — Так, хочемо закупити новий котел, який працюватиме не на газу, а на відходах виробництва, тобто кукурудзяних качанах. Коштує таке нововведення 2,7 мільйона євро, проте згодом проект має окупитися та й енергетична незалежність — це неабиякий козир для нашого бізнесу.

На Шполянщині давно переконалися, що секрет успіху LNZ Group — у надійності партнерів, кваліфікованому персоналі та соціально орієнтованому веденні бізнесу. Це дозволяє не лише «триматися на плаву» під час економічної кризи, а й навіть розширяти горизонти.

Фоторепортаж Віктора КРАВЧЕНКА.

Напрямок насінництва почав розвиватися із 2000 року з насіння цукрового буряку. Нині компанія «LNZ Group» є надійним партнером у наданні послуг з вирощування насіння кукурудзи, соняшнику, сої, гороху для усіх лідерів світових селекційних компаній, які працюють в Україні. Якщо 2012 року під насінництво було задіяно 1,3 тис. га землі, то 2015 року ця цифра складає майже 8,5 тис. га.

Дистриб’юторська компанія «LNZ Group» входить до десятка найбільших дистриб’юторів України. Працює у напрямках реалізації посівного матеріалу цукрового буряка, кукурудзи, соняшнику, ріпаку, зернових культур, а також засобів захисту рослин та мікродобрив у 19 областях, має 10 представництв, 50 менеджерів, понад 850 клієнтів, 3 логістичні центри та митний склад.

Демонстрація сучасних зрошувальних систем на полі в Масловому.