Міський голова Сергій КРАВЧЕНКО: «Ми знаємо, де взяти гроші на нові дороги!»

ДУМКИ ВГОЛОС

Юрій ФАРТУШНИЙ, пенсіонер: «Треба позбавитися ганебного смітника на виїзді зі Шполи»

— Схвалюю все, що робиться сьогодні у місті, результати стають все помітнішими. Добре, що міський голова завжди знаходить можливість зустрітися із людьми, слухає їх побажання. Вже багато років ми, жителі вулиці Корнійчука, мріяли про сприяння у наведенні порядку при вході до цвинтаря і про асфальтування дороги. І от після декількох зустрічей із міським головою ми вже маємо результати — нам запропоновано встановити контейнер для сміття, вулицю внесено до плану найближчих робіт з асфальтування. Як ми можемо не радіти цьому? А роботи ще вистачить не на один рік, найперше — потрібно звернути увагу на виїзд із міста в бік Кримок — там такий смітник, що стає сумно і неприємно. Несумлінні люди привозять і викидають там сміття, яке вже саму трасу заполонює. А там якраз проходить автомобільна дорога міжобласного сполучення. Тож яке враження про Шполу може скластися у гостей міста чи просто у тих, хто проїжджає повз Шполу? Чи є якийсь метод покарання для таких нешанованих земляків?

 

Наталія ЛОГА, приватний підприємець: «Потрібні велосипедні доріжки»

— Новий асфальт це класно, але слід визнати — робота неякісна, погано роблять з’єднання. Прикладом є вулиця Вишнева: на межі з Лебединською він вже викришується. По бокам не підсипають і, я думаю, край теж скоро покришиться. А в центрі міста! Там ями такі, що ноги можна зламати... Дуже необхідний тротуар довжиною 300 метрів біля базару на Лебединській, бо там діти ідуть до школи по трасі, та ще й назустріч фурам. Погодьтеся, це для батьків постійний стрес. Дуже небезпечне перехрестя бі-ля так званого «Красавчика» — і для пішоходів, і водіїв. Хотілося, щоб це взяли до уваги.

А в основному добре, що в місті щось робиться. Було би непогано громадські слухання робити, люди самі розкажуть, що у кого головне. На мою думку, площу в парку оновити можна було б і пізніше, натомість біля школи мистецтв, де чималий потік людей щодня, можна зробити втричі меншу алею з плитки і газон. Дешевше і краще. Що дитячий парк осучаснили — це дуже добре, бо там був жах. Ще б хотілося додати, що наша Шпола — велосипедне місто, тож нам потрібні велосипедні доріжки хоча б на центральних вулицях.

Яна ЖУРИК, десятикласниця: «Щоб наше місто було схожим на Львів»

— Все, що в нашому місті будується і ремонтується, я підтримую. Якщо ми хочемо жити як у Європі, то відпочивати немає часу — це щоденна напружена праця. Я часто бувала з батьками у Львові, і для мене це місто є еталоном. Воно просто зачаровує і здається, що світ незвичайного і цікавого там нескінченний. І я завжди мрію про те, щоб і моє місто стало таким же казковим, неперевершеним, особливим. Наприклад, я бачу весь центр осучасненим — щоб не лише тротуари, а й дороги до «Гостинного двору», «Комерсанта» та будинку зв’язку, площа Героїв Майдану були викладені плиткою «Старе місто», щоб побільше сяяло різної ілюмінації.

Дуже порадувало зимове місто в нинішньому році — як ніколи! І головне, щоб людям скрізь було приємно і затишно проводити час у місті, а вдома мати якісні комунальні послуги. Мені дуже подобається наш сучасний спорткомплекс «Спорт+» підприємця Сергія Мальчика, де ми, молодь, має-мо можливість займатися улюбленим видом спорту і приймати гостей на змаганнях не лише з України, а й із зарубіжжя. Треба всіляко підтримувати такі проекти наших бізнесменів.

Міський голова Сергій КРАВЧЕНКО: «Ми знаємо, де взяти гроші на нові дороги!»

11 вулиць із капітальним ремонтом та 8 — із поточним. Саме стільки доріг відремонтували у Шполі лише за останній місяць. Утім дані соціологічного дослідження, яке нещодавно було проведено в місті, свідчать, що такої кількості ремонтних робіт недостатньо. Шполяни хочуть бачити відремонтованими значно більше доріг. Чи варто очікувати на додатковий ремонт, де на це брати кошти та як контролювати якість самих робіт, в інтерв’ю щотижневику «Шполяночка+» розповів міський голова Шполи Сергій КРАВЧЕНКО.

— Сергію Володимировичу, нещодавні соціологічні опитування, які проводились у місті Академією стратегічних досліджень, показали, що більшість шполян вважають недостатньою ту кількість доріг, які цьо-горіч відремонтовані в Шполі. Більша частина опитаних наголошують на необхідності продовження ремонтних робіт на дорогах та тротуарах міста, хоча і визнають, що нинішнього року в цьому питанні відчувається значний прогрес.

А як ви оцінюєте ситуацію на дорогах міста?

— Я погоджуюсь з людьми, що дороги міста потребують набагато більшої кількості ремонтних робіт. Десь потрібен капітальний ремонт, десь – ямковий. Загалом, із 162 шполянських вулиць, ремонту потребують близько сотні. Але нікуди не дінешся, такий стан шполянських доріг дістався нам у спадок із минулих років. Та і яким він має бути, якщо за останні три роки капітальний ремонт на вулицях Шполи реально проводився лише у двох провулках. Я в жодному разі не хочу перекладати відповідальність на попереднє керівництво, але те, що в минулі роки дорогам приділялося вкрай мало уваги, — це факт. «Жахливий стан доріг! Коли це вже вирішиться?» — таке питання ми чули на кожній зустрічі з людьми ще під час передвиборчої кампанії. Тому, приступивши до роботи, новий склад міської ради вирішив не відкладати вирішення цієї проблеми у «довгий ящик», і вже наприкінці минулого року було частково відремонтовано три вулиці. Більше зробити, на жаль, не вдалося, адже закінчувався бюджетний рік.

— І вже цього року, як ми бачимо, ви активно взялися за ремонт доріг. Скільки вже вдалося зробити?

— Лише за останній місяць ми заасфальтували 11 вулиць та провулків, більшість з яких досі взагалі не мали асфальтного покриття. А це близько 14 тисяч квадратних метрів абсолютно нового асфальту. Відремонтували вулиці Котляревського, Європейську, Благодатну, Перемоги, Корнійчука-Зарічну тощо. Щодо поточного ремонту, то за цей час нам вдалося «підлатати» 8 вулиць. Серед них — Амосова, Калигірська, Слобідська, Каштанова, Таранця, Дар’ївська, Соборна. І я щиро вдячний депутатам міської ради, які підтримали мою пропозицію виділити гроші саме на ремонт доріг, адже, отримуючи чимало вдячних листів на міську раду, розуміємо, що рухаємось у правильному напрямку. Загалом на ремонтні роботи цього року було спрямовано близько 7 мільйонів гривень.

— Те, що ремонтують дороги — це добре, однак важлива ще й якість робіт. То наскільки вистачить нинішнього ремонту? Чи не вийде так, що наступного року доведеться знову латати ті ж самі ями?

— За фахом я — юрист. І на посаді міського голови керуюся саме юридичними знаннями і нормами. Тому в угоді з підрядником ми чітко прописали його максимальну відповідальність за виконаний ремонт. Окрім того, у договорі з виконавцем робіт чітко прописуємо й гарантійний термін. У минулі роки гарантія була в межах одного року. Цього року у договорі ми вказали вже десять років на капітальний ремонт і три роки — на поточні. До того ж, я особисто контролюю роботу підрядників — виїжджаю на всі ділянки доріг, де ведуться роботи. Звичайно, хтось може піддати сумніву мою компетентність саме в технології укладання асфальту (посміхається. — ред.).

Саме тому ми задіяли державну експертизу, яка перевіряє, чи правильно визначений об’єм матеріалів, необхідних для ремонту, чи не завищені ціни на роботи тощо. Також якість робіт перевіряється незалежним інспектором з технічного нагляду, який складає відповідний акт. Ця людина не є працівником ні міської ради, ні підрядника.

— Повернемось до думки людей — чи варто сподіватись шполянам, що цього року ремонтні роботи ще продовжуватимуться? Адже у місцевому бюджеті це не передбачено, а на кошти з держбюджету, напевно, розраховувати не варто…

— На державне фінансування ми і не сподівалися. А от щодо місцевого бюджету, то тут ситуація обнадійлива. Ми очікуємо на перевиконання бюджету у другому півріччі 2016 року. Вивільнені кошти, за умови підтримки депутатів міської ради, зможемо також спрямувати на ремонт міських доріг. Якщо нам все ж це вдасться, то ми зможемо забути про проблему доріг на декілька років уперед. Краще зробити капітально один раз, ніж «латати діри» кожен рік, знову і знову виділяючи на це кошти. Але, повторюся, це залежить не лише від мене, є ще думка депутатів, подивимось…

— Яким чином визначається перелік вулиць, які підлягають ремонту в першу чергу?

— У першу чергу це вулиці загального користування, а також ті, що взагалі ніколи не бачили ремонту. А таких також чимало. Після активного початку ремонтних робіт, ми майже щодня отримуємо листи до міської ради, в яких люди просять нас посприяти в ремонті тієї чи іншої вулиці, провулка. Тобто, думка мешканців міста для нас не менш важлива. Гадаю, що найближчим часом ми проведемо громадські збори або опитування людей, аби почути від них, які вулиці повинні бути відремонтовані в першу чергу. До того ж, якщо депутати підтримають виділення коштів на дороги, то окрім вулиць включимо до переліку ремонтних робіт ще й тротуарні доріжки та двори багатоповерхових будинків. Адже проблема тротуарів у Шполі не менша за проблему доріг: яма на ямі.

Буває навіть соромно, коли бачиш, як молода мама із коляскою долає «смугу перешкод» на наших тротуарах. Тож будемо вирішувати і це питання.

Ганна ШВЕЦЬ.