9 жовтня працівники поштового зв’язку Шполянщини, як і всієї України, відзначають своє професійне свято – Всесвітній день пошти. Сьогодні вони не лише займаються прийомом і видачею простої кореспонденції, цінних бандеролей, посилок, доставкою газет, а й здійснюють фінансові послуги. Але, як і раніше, основним вектором роботи залишається робота з людьми, і часто – з найнезахищенішими, саме тому їх часто порівнюють із соціальними працівниками.
Про роботу шполянських поштовиків далі в інтерв’ю з начальником Шполянського відділення «Укрпошти» Світланою Чорногал.
– Останнім часом уявлення про «Укрпошту» як про транспортно-логістичну компанію, яка лише займається доставкою листів та посилок, давно не відповідає дійсності. Спектр послуг пошти розширюється. Що сьогодні ви можете запропонувати шполянам?
– Окрім прийомки і видачі кореспонденції, цінних бандеролей, посилок, доставки газет та товарів споживання, ми надаємо послуги зі страхування. Тож у нашому відділенні можна застрахувати авто, життя, а для пенсіонерів це обійдеться удвічі дешевше, ніж в інших установах.
У нашому та інших відділеннях шполяни можуть здійснити проплати за комунальні послуги. Наприклад, за світло ми не беремо плати за квитанцію, коли здійснюються платежі до 1000 грн (після 1000 грн – невеликий процент) Діє нова послуга з доставки посилок за кордон – ЕМС. Уже через 7 днів посилка буде доставлена кур’єром отримувачеві.
У планах – робота пересувних мобільних відділень у селах.
– Сьогодні для багатьох самотніх пенсіонерів листоноші залишаються єдиними «зв’язковими» зі світом. Тож і їм доводиться ще й виконувати соціальну місію.
–Так, і справді, багато самотніх людей чекають на наших листонош, що вони їм принесуть пенсію, газету, щоб хоча б кількома словами перекинутися, розповісти про новини у місті чи селі. Замовляють якісь необхідні товари. Щомісяця листоноші розносять на своїх дільницях квитанції за світло. Доставляють періодику та товари першої необхідності. Раніше вони працювали 3–4 дні на тиждень, зараз – 5 днів.
– У центральному відділенні сформовано новий колектив, який прагне працювати по-новому. Якими є ці зміни в роботі та обслуговуванні?
– З лютого цього року, коли мене було призначено начальником відділення, і справді сформувався новий колектив, прийшли на роботу нові кадри – оператори, заступник начальника, дві нові листоноші.
Ми всі є однією командою і прагнемо якнайкраще обслуговувати наших клієнтів, усіх шполян і сподіваємося, що люди відчувають ці зміни.
Звичайно, епідемія коронавірусу вносить свої корективи в роботу, є багато й невирішених проблем, всі бачать, як потребує ремонту наше приміщення, але сподіваємося, що з часом всі ці проблеми вирішаться, і наші клієнти залишаться з нами.
Тож прагнемо вносити в роботу нові форми, які б зацікавили шполян. Так, 1 жовтня проводився День листівки. Шполянам вручались буклети з інформацією про новинки в роботі, консультували їх про нові послуги пошти. І одразу ж ми отримали відгуки – кілька шполян побажали застрахувати свої авто, ми сподівємося, що задоволені цим.
– Що б Ви хотіли побажати своїм колегам з нагоди свята?
– Я хочу подякувати за роботу і розуміння листоношам Наталії Рудніченко, Лесі Маслюк, Валентині Скотар, Лідії Поліщук, Аллі Шевченко, Галині Білоус, Надії Марченко, операторам Альоні Зубко, Інні Пастащук, Наталії Дідіченко, Антоніні Бесарабовій, працівникам шполянського відділення №2 Анні Кумпан, Валентині Харсун та Аллі Шпарі. Вітаю з нашим професійним святом усіх усіх колег, працівників поштового зв’язку із сільських відділень, ветеранів праці. Сподіваємося, що всі ми докладемо зусиль, аби працювати по-новому, щоб нами був задоволені всі шполяни.