Закупівлі відбувалися через електронний каталог Prozorro Market, відповідну частину якого адмініструють Професійні закупівлі. Це дозволило провести процедури швидко, прозоро та ефективно. У середньому процес закупівлі тривав лише 10 днів, тож школи максимально оперативно закривали потребу в необхідному транспорті.
Найбільше автобусів за 2 роки придбали у Львівській та Київській областях – 93 та 90 одиниць відповідно. Розподіл за іншими регіонами виглядає наступним чином:
Дніпропетровська область – 68
Вінницька область – 62
Полтавська область – 55
Одеська область – 55
Рівненська область – 53
Закарпатська область – 53
Миколаївська область – 52
Житомирська область – 48
Тернопільська область – 44
Івано-Франківська область – 41
Хмельницька область – 40
Сумська область – 39
Черкаська область – 38
Чернівецька область – 35
Волинська область – 35
Харківська область – 33
Запорізька область – 26
Чернігівська область – 25
Кіровоградська область – 20
Херсонська область – 2
– Шкільні автобуси, придбані в Prozorro Market, вироблені в Україні. Їх закупили у чотирьох національних автомобільних заводів. Таким чином учні отримали необхідний транспорт, а український бізнес, який сплачує податки та підтримує економіку – замовлення від держави. Торік завдяки цій програмі приблизно 10 тисяч працівників заводів і суміжних підприємств в Україні мали роботу й ресурс для розвитку. Адже для виробництва одного вітчизняного автобуса додатково залучається 212 українських компаній. У наступному році Уряд також передбачив субвенцію на закупівлю автобусів українського виробництва, бо підтримка національного виробника — важлива складова політики «Зроблено в Україні», — зазначила перша віцепрем’єр-міністерка – міністерка економіки України Юлія Свириденко.
Оновлення шкільного автопарку є частиною програми «Школа офлайн», яку впроваджує Міністерство освіти і науки. Її мета — дати учням можливість навчатися безпечно в очному форматі. Тож наявність необхідного транспорту є критичною, особливо у сільській місцевості та прифронтових областях.
– Закупівля 1000 нових шкільних автобусів – це важливий крок для відновлення доступу до очної освіти в умовах війни. Ці автобуси забезпечать довезення учнів до шкіл з укриттями, що гарантує їх безпеку під час навчання. Особливу увагу приділено дітям з особливими освітніми потребами: кількість спеціально обладнаних місць в автобусах має відповідати особливим освітнім потребам учнів. Завдяки фінансуванню в обсязі 1,2 мільярда гривень у 2024 році ми забезпечимо доступ до очної освіти для більшої кількості дітей, а на 2025 рік у держбюджеті передбачено 1,6 мільярда гривень для подальшої закупівлі автобусів, – зазначила заступниця міністра освіти і науки України, Надія Кузьмичова.
Протягом двох років Уряд виділяє субвенції для громад на закупівлю шкільних автобусів. У 2025 році закупівлі автобусів через Prozorro Market продовжаться, адже потреба у шкільному транспорті лишається актуальною.
– Prozorro Market – це про взаємовигідні умови співпраці між державою та національним бізнесом, що критично важливо в наших умовах. З одного боку інструмент дозволяє швидко та економно купувати потрібні товари у постачальників, яких ретельно перевіряє на доброчесність адміністратор. З іншого – е-каталог є надійним та прозорим механізмом, де підприємці можуть збувати свою продукцію. Зараз 10 тисяч замовників закуповують в Prozorro Market, а понад 5 тисяч постачальників різних товарів регулярно продають свої товари через е-каталог, – наголосив директор Професійних закупівель Євген Якубовський.
Довідково: Програма «Шкільний автобус» реалізується Міністерством освіти і науки України у співпраці із Міністерством економіки через Prozorro Market і є частиною національної політики «Зроблено в Україні», яку ініціював Президент Володимир Зеленський.
За інформацією Міністерства економіки України