Пробиті колеса, пошкоджена ходова частина, поламані підвіски та рульове управління — це ще неповний перелік проблем, з якими шполянські водії звертаються до місцевих СТО. Причина поломки більшості авто — ями на дорогах. Майстри станцій вже підрахували, що саме через ями на дорогах Шполи та району, кількість клієнтів у них зросла щонайменше на 30 відсотків.
— Кількість машин, які прибувають на станцію, значно зросла, — розповідає майстер місцевої СТО Олександр Миколайович. — І добра частина поломок — саме через ями. Від них у першу чергу пошкоджуються колеса та ходові частини. Були випадки, коли ламалися і коробки передач, кермове управління, щеплення, двигуни, гальмівні системи, підвіски тощо. Практично щодня нам доводиться ремонтувати пошкодження, яких машини зазнають саме через ями на дорогах.
СТО, де працює пан Олександр, знаходиться майже на в’їзді в Шполу з боку Сміли. Тож, каже чоловік, серед клієнтів не лише шполяни, а й чимало іногородніх водіїв, які ламають автівки, долаючи вибоїни на цій трасі.
— Ми ставимося до водіїв з розумінням і намагаємося максимально швидко вирішувати їхню проблему. Але ж доріг ми не поремонтуємо, — розводить руками майстер. — А саме цього хочуть всі, хто має транспорт.
Ями на дорогах відгукуються водіям не лише поламаними машинами, а ще й зіпсованими через це нервами, перекресленими планами та спустошеними гаманцями.
Позаплановий ремонт авто влітає в добрячу копієчку. Наприклад, заміна зіпсованого колеса на нове може вартувати кілька тисяч гривень, латання порізу шини — кілька сотень. Тож, влетів у яму — розраховуй, що доведеться викласти потім гарненьку суму. До того ж, ліквідація поломки може зайняти кілька днів.
— Були випадки, коли водії потрапляли у такі ями на дорозі, що навіть кузови на машинах ламалися, — пригадує Олександр Миколайович. — А траплялося, що машини на СТО навіть евакуатором доводилось доставляти.
Механіку шиномонтажу Володимиру Зануді останнім часом досить часто доводиться вислуховувати нецензурну лайку водіїв — всі в один голос нарікають на ями на дорогах Шполянщини.
— Водії лаються, кричать, але куди жалітися не знають. Та і я теж не знаю, куди в такому випадку звертатися, — розповідає Володимир Дмитрович, якому майже щодня доводиться ремонтувати порвані та порубані ямами шини шполянських кермувальників. — Порівняно з минулим роком клієнтів у нас значно побільшало. І в основному це саме за рахунок ям. Немає такого дня, щоб до нас не приїздили клієнти. Особливо небезпечно після дощів, коли яму заливає водою і не видно, якої вона глибини: міліметр чи аж по коліно.
Не з розмов, а на власному прикладі про біду від розбитих доріг знає і автомеханік іншого СТО Геннадій Богурський. Чоловік сам так втрапив колесом у яму, що повністю розбив диск авто.
— На щастя, шина не лопнула і машина втрималася на дорозі. Інакше не знаю, які б наслідки були, — пригадує шполянин.
Що порадити водіям — на жодній шполянській автотехстанції не знають, але сподіваються, що владці все-таки звернуть увагу на ями. Адже те, що зараз ще більш-менш схоже на дороги, без нагального ремонту незабаром може перетворитися лише на напрямки.
— Від ремонту доріг залежить і ціна життя водіїв: чим менше ям на дорогах, тим менша аварійність, — наголошують водії і зізнаються, що поки що на багатьох дорогах вони змушенні з’їздити на узбіччя, аби хоч якось оминати провалля на проїжджих частинах.
Ганна ЛЕОНІДОВА.