“Шукаємо компроміси”: як освітяни Шполянщини ставляться до чату GPT та як визначають, що учень міг схитрувати

Останніми роками все більше школярів звертаються за допомогою до ChatGPT - програми штучного інтелекту, щоб виконувати домашні завдання або готуватися до уроків. Використання цього інструменту викликає різні реакції серед педагогів: хтось бачить у ньому допомогу, а хтось - загрозу для самостійного мислення учнів.

Журналісти Шполяночки дізнавалися у викладачів навчальних закладів, як вони ставляться до застосування штучного інтелекту на уроках і вдома та як визначають, що учень міг схитрувати.

У Лебединському ліцеї №1 зазначають, що на уроках із творчими завданнями ChatGPT особливо не допомагає - там важливіше читати книжки та уважно слухати пояснення вчителя.

«Не завжди ставимося до цього позитивно, але вважаємо, що це теж своєрідна допомога. Якщо дитина не може додумати текст самостійно, ChatGPT може підказати і на щось наштовхнути», - пояснює директорка Лебединського ліцею №1 Ольга Музиченко-Губа.

Водночас філологи швидко розпізнають роботи, створені штучним інтелектом: за характерними фразами чи розділовими знаками видно, що текст написаний не учнем. У таких випадках школярам пропонують додаткове або альтернативне завдання, щоб оцінити знання чесно.

В одному із навчальних закладів Шполи вчителі також помічають, що учні активно користуються ChatGPT.

«Діти іноді не слухають пояснень на уроці і замість того, щоб виконати завдання самостійно, звертаються до чату. Повністю заборонити його неможливо, адже школярі мають доступ до гаджетів. Тому ми шукаємо компроміси: якщо робота зроблена правильно - ставимо оцінку; якщо є сумніви - пропонуємо контрольну або іншу вправу», - розповідає один із педагогів.

За словами освітян, ситуацію ускладнюють сучасні закони та права дітей, тому вчителі намагаються уникати конфліктів із батьками.

У Матусівській школі викладачі бачать у ChatGPT не лише виклик, а й можливість для навчання, як інструмент критичного мислення.

«Ми використовуємо ChatGPT на уроках літератури: для підготовки завдань, підведення підсумків, створення тестів або питань відкритого типу. Діти все одно мають знати твір, аби правильно працювати з матеріалом, навіть якщо звертаються до чату», - зазначає педагогиня української мови та літератури Мар’яна Шумлянська.

За її словами, програма допомагає швидше знаходити факти, аргументи й готувати власні роботи. Водночас інформацію обов’язково потрібно перевіряти, адже трапляються неточності. Це навчає школярів критично мислити та перевіряти джерела.

Педагоги переконані: такі технології варто застосовувати, бо вони полегшують навчальний процес і допомагають учням критично мислити та аналізувати інформацію.

Коментарі