Творчі справи найкраще гуртують учнівський колектив

Як створити належні умови для швидкої адаптації школярів та сприятливого мікроклімату для їх навчання? 25-річний досвід роботи підказує, що не всі п’ятикласники, навіть із високим рівнем психологічної готовності, можуть успішно впоратися із труднощами в навчанні і спілкуванні. Тому пріоритетним напрямком роботи стало забезпечення безболісного переходу учнів в середню ланку та їхня адаптація до нових умов навчання.

Перші батьківські збори з проблеми «Ваші діти — п’ятикласники!», проведені у формі інтерактивної гри «Давайте познайомимось!», сприяли створенню доброзичливого, дружнього середовища серед батьків, учнів та педагогів. Клопітка робота з підготовки класу до нового навчального року всіх об’єднала.

Наступною була акція «Дружба» з метою виховати турботливе ставлення до ближнього. Серія цікавих та пізнавальних годин спілкування допомогла учням глибше пізнати одне одного, стати добрішими і толерантнішими. Виборене ІІ місце в спортивних змаганнях «Козацькі забави», присвячених Дню захисника Вітчизни серед учнів 5-х класів, акції «Ввічливість», «Доброта», «Милосердя» — сприяли формуванню у колективі проявів ввічливості, толерантності, доброзичливості, активної життєвої позиції. Вікові особливості п’ятого класу потребують особливої уваги, тому моє завдання — направити у потрібне русло енергію школярів.

Безсумнівно, надалі переді мною постане ще чимало складних і водночас важливих питань. Як виростити гармонійну особистість? На які цінності зорієнтувати дітей? Як допомогти їм зберегти доброту, людяність? Як підтримати допитливість школярів і зробити процес навчання цікавим і результативним? Упевнена, що ключ до вирішення цих проблем — позакласна робота з учнями. Попереду — колективні відвідування кіно, театру, організація екскурсій, турпоходів, підготовка та проведення шкільних свят і вечорів відпочинку, участь творчих заходах.

З початку грудня в класі стартувала акція «Я — творча особистість». Переконана, що найефективнішим способом згуртування учнів є колективні творчі справи. Тож запропонувала прикрасити нашу класну кімнату до Нового року. Під час години спілкування було вирішено оформити вікна оригінальними витинанками. Це дуже витончена робота, що вимагає максимальної акуратності, уважності, ощадливості і нескінченного терпіння. Акуратні паперові витинанки прикрасили вікна нашого класу. Створено неймовірні композиції: водне панно, декоративні фігурки у вигляді будиночка, ялинок, казкових та анімаційних героїв, лісових звірят і чарівних персонажів Святого Миколая, Снігової королеви, Диво-птаха та янголят.

Окрилені успіхом, діти оголосили акцію в гімназії «Прикрась свій клас до Нового року!». Тим часом батьки придбали новорічну ялинку, яка стала частиною святкового вбрання класу. За жагу до навчання, зразкову поведінку, добрі справи Святий Миколай приніс дітлахам солодощі, побажав міцного здоров’я, успіхів у навчанні, здійснення мрій.

 Тамара КРАВЧЕНКО, класний керівник 5-І класу Шполянського НВК №3