У Шполі запроваджується нова модель навчання

НОВАТОРСТВО

Шполянський НВК «Загальноосвітня І—ІІІ ступенів школа №2-ліцей» став учасником пілотного проекту «Школа майбутнього». Що передбачає цей проект і чи стане на якісно новий шлях розвитку українська освіта?

Як повідомляє офіційний сайт відділу освіти Шполянської райдержадміністрації, невідворотною в освітньому та науковому просторі нашої держави є необхідність розвитку творчості, здібностей та нахилів особистості. Це вимагає консолідації зусиль для створення моделі інноваційної школи, особливо такої, що розвиває творчі задатки та здібності дітей, які в майбутньому будуть будівничими нашої держави та конкурентоздатними на ринку праці. Згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 4 березня 2016 року Шполянський НВК «Загальноосвітня І—ІІІ ступенів школа №2-ліцей» визначено базовим навчальним закладом з науково-педагогічного проекту «Школа майбутнього».

Із цього приводу коментар для читачів «Шполяночки+» надає заступник директора міського ліцею Лариса БОЇН:
— Ми маємо велике бажання йти у ногу з часом, допомагаючи молодому поколінню отримувати високоякісні освітні послуги у нашому навчальному закладі. А час давно вимагає переформатування навчання таким чином, щоб кожній дитині було комфортно учитися, із користю для свого розвитку. Тому наша ціль — відійти від звичайної класно-урочної системи і запровадити сучасну — модульну. Вона передбачає фізичне і психологічне розвантаження дитини, зосереження уваги учня на вивченні предметів, до яких він схильний, враховуючи його здібності. Ми серйозно задумалися над тим, як зробити процес навчання для дітей зручним і ефективним, щоб вони отримали цінні знання і навики для подальшого повноцінного життя в суспільстві.

Нещодавно делегація нашого педагогічного колективу відвідали Черкаську гімназію імені Луценка №9, яка вже 10 років перебуває проекті «Школа майбутнього» з метою ознайомлення із їхнім досвідом. За цей період головним результатом є те, що цей заклад став конкурентоспроможним на ринку освітніх послуг, адже серед трьох сусідніх шкіл він став найпопулярнішим.

Детальніше про школу раннього розвитку, розподіл за профілями та інші особливості нової шкільної моделі Лариса Михайлівна обіцяє розповісти вже у вересні цього року, з якого і планується нововведення. За її словами, перед тим, як подавати заявки на участь у проекті, радилися і з учнями, і з батьками, які одноголосно погодилися на такі зміни у навчальному житті. При проведенні опитування серед дітей, чим не подобається нині діюча система в школі, з’ясувалося: це перевантаження програми, щоденне фізичне і моральне виснаження, багато зайвої і другорядної інформації, відсутність профілізації. У колективу Шполянського ліцею є багато власних ідей при впровадженні нової моделі навчання, тож є надія на стрімкий крок уперед у вітчизняній освіті, зважаючи на такі ініціативи з провінційних територій.

До речі, не всі схвалюють ідею переходу на модульну систему, здебільшого, серед противників — педагоги поважного віку, які остерігаються кардинальних змін у формі викладання предметів. Утім, самі учні радо їх сприймають.

Наталія ДАВИДЕНКО.

Юрій Ткаченко хоче, щоб на Черкащині
запрацювали «школи майбутнього»

Із пропозицією втілити на території області програму «Школа майбутнього» звернувся до керівництва районів та присутнього на координаційній нараді керівника обласної освіти Валерія Данилевського, голова Черкаської облдержадміністрації Юрій ТКАЧЕНКО:

— Нам необхідно розробити програму (і це буде завдання для кожного району) «Школа майбутнього». Я був із візитом у Новопечерській школі Києва, девикористовується вся новітня методологія Міністерства освіти. Там новий підхід, в першу чергу, до кадрів, які навчають дітей. І ця програма якраз нам дає можливість шукати фахівців, які були б знайомі з комп’ютерними технологіями, знали б іноземні мови, бо ми ж інтегруємося у європейську спільноту, проходили відповідну переатестацію.

Тому я прошу опрацювати мою пропозицію і дати на погодження, — сказав Юрій Олегович.

Щоб педагоги хотіли працювати у школах області, повинна бути відповідна мотивація, наголошує керівник області, тобто гідна заробітна плата та забезпечення житлом.

Маючи певні результати і бачення розвитку освітньої галузі регіону, з цією Програмою можна звернутися до уряду з проханням співфінансування подальшого втілення цього проекту на всій території області.