Виїзд за кордон на постійне місце проживання (ПМП) – це завжди серйозний і відповідальний крок. На що варто звернути особливу увагу громадянам, які планують такий виїзд, інформує завідувач Шполянського сектору УДМС у Черкаській області Валентина Щіпанська.
Заява та документи для оформлення виїзду на ПМП подаються до підрозділу Міграційної служби за зареєстрованим місцем проживання;
передбачений термін розгляду заяви – до трьох місяців з дня подання;
особа, яка від’їжджає на ПМП, зобов’язана знятися з реєстрації місця проживання в Україні;
після зняття з реєстрації інформація про виїзд особи на ПМП фіксується у «внутрішньому» паспорті (вноситься на чип ID-картки та до ЄДДР, а в паспорті-книжечці зразка 1994 року – проставляється спеціальний штамп);
відмітка про виїзд на ПМП вноситься також у паспорт (паспорти) для виїзду за кордон.
Після оформлення документів власникові повертається паспорт громадянина України у формі книжечки (з відміткою про виїзд на ПМП) або ID-картка (із внесеною на чип інформацією).
«Внутрішній» паспорт не вилучається також і в разі звернення до закордонних дипломатичних установ України – це стосується тих громадян, які виїхали з України тимчасово, але бажають залишитися за кордоном на ПМП.
Документом, який посвідчує особу і підтверджує громадянство України під час постійного проживання за кордоном, є паспорт для виїзду за кордон. Тому оформити «внутрішній» паспорт (ID-картку) особі, яка виїхала на ПМП за кордон, можливо лише після її повернення на постійне проживання в Україну.