Якщо ви отримали повідомлення про нараховану субсидію…

До редакції газети «Шполяночка+» звернулись читачі, які вже отримали повідомлення про надання субсидії, згідно з поданими в управління соціального захисту населення Шполянської райдержадміністрації документами, але хотіли б детально знати, що конкретно означають цифри в табличці отриманого повідомлення? З цим та іншими запитаннями газета звернулась до заступника начальника управління соціального захисту населення Шполянської райдержадміністрації Олени ФАРШТЕЙН:

― Олено Юріївно, наших читачів, які вже отримали повідомлення управління щодо наданої їм субсидії, цікавить, що ж конкретно означають подані в ньому відомості?
― Щоб читачам «Шполяночки+» було краще зрозуміти зміст повідомлення, слід спочатку зазначити, що існують певні соціальні норми житла, нормативи споживання природного газу, водопостачання, водовідведення, електричної енергії для надання пільг та субсидій на оплату житлово-комунальних послуг.

Субсидія призначається за наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги, скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо у межах цієї соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами з урахуванням пільг, які надаються відповідно до законодавства, і обсягом визначеного Кабінетом Міністрів України обов’язкового відсотка платежу.

Тож, у повідомленні спочатку зазначається, яку загальну суму субсидії на відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг і на який період отримав їх споживач.

У першій колонці отриманого повідомлення вказана організація,

у другій ― особовий рахунок споживача.

В третій ― вартість (в грн.), яка нарахована по соціальній нормі користування ЖКП.

У четвертій ― розмір субсидії, тобто сума, яка щомісячно зараховується на особовий рахунок людини виконавцям послуг ― в управління газового господарства, РЕМу чи підприємства «Комунальник-сервіс».

П’ята колонка ― обов’язковий платіж, який вноситься споживачем щомісяця за отримані послуги.

― А якщо споживач не використав зазначеної для нього норми послуг або перевищив її ?
― Він сплачує обов’язкову частину плати в межах соціальних норм, на які призначено субсидію, та самостійно сплачує за послуги, які він використав понад ці норми.
Слід також зазначити, що сума субсидії, яку перераховано на рахунки виконавців послуг і яка не використана домогосподарством внаслідок економії споживання послуг, зараховуватиметься виконавцем не тільки як оплата обов’язкової частки платежу домогосподарства, а й в рахунок майбутніх платежів.

― А якщо за цей час у користувача послуг зміняться розмір доходів чи, наприклад, дані про склад сім’ї?
― Він повинен повідомити наше управління у місячний термін. Якщо від заявника надійшло повідомлення про зміни складу зареєстрованих осіб, переліку послуг, субсидія має бути перепризначена на підставі звернення особи на новий період. Якщо від заявника надійшло повідомлення про зміни джерел доходу, придбання майна, товарів або оплати послуг на суму, що перевищує 50 тис. гривень, то така інформація враховується при призначенні субсидії на наступний період, після закінчення терміну діючої.

― Чи набагато збільшилась кількість заявників на отримання субсидій в порівнянні з попередніми роками?
― Якщо в опалювальний період минулого року з приводу отримання субсидій до нас звернулось 2,5 тисячі осіб району, то нинішнього ми розглянули вже 9 тисяч справ. Тож, щоб встигнути задовольнити всі заяви, нашим семи працівникам доводиться працювати до пізнього вечора та у вихідні дні. Окрім цього проводяться перерахунки при зміні тарифів на житлово-комунальні послуги з початком опалювального періоду та зміні соціальних норм, згідно з якими проводяться нарахування, тож і цієї роботи додається.

Але всіх, хто звертається в управління соціального захисту з документами на отримання субсидії, за консультацією чи за повідомленнями про їх призначення, ми прагнемо обслужити якнайкраще і хотіли б просити відвідувачів також з розумінням ставитися до роботи працівників нашої служби.

Лариса БАЧИНСЬКА.