Завітавши на Шполянський хлібозавод, важко не помітити змін, які відбулися на підприємстві останнім часом. Найперше, що кидається в очі, — це прохідна заводу, яка набула нового сучасного вигляду. Триває благоустрій території, яка у цей літній час потопає в зелені; на квітниках буяють троянди; будується новий склад для зберігання зерна. Про це та інші новинки хлібозаводу кореспондент «Шполяночки+» розмовляє з керівником підприємства Ігорем МАТІКОЮ.
— Ігоре Івановичу, кажуть, життя заводу починається саме з прохідної. Ви вирішили розпочати реконструкцію підприємства саме з цього об’єкту?
— Насправді і реконструкція, і модернізація заводу розпочалися ще понад рік тому, коли ми встановили нову лінію, до якої увійшли тістороздільна машина, обладнання для округлення та розстоювання тістових заготовок, батоноформувальна машина. З нового року, перейшовши на альтернативне екологічно чисте паливо і переобладнавши чотири печі на опалення пелетами, досягли суттєвої економії у використанні енергоресурсів.
Паралельно розпочали й благоустрій території, зведення складу для зберігання зерна та ремонту приміщень.
А щодо цього об’єкту, то справді хочеться, щоб, переступивши її поріг, настрій у наших працівників був гарним впродовж усієї зміни. Поруч із прохідною проводимо ремонт обмінного пункту, де здійснюватиметься обмін зерна пшениці на борошно (за здане зерно видаватимемо 62% борошна вищого ґатунку та 33% висівок), і магазину, де реалізовуватиметься наша продукція. Далі — відкриється наша заправка, яка працюватиме на пропані — вона слугуватиме для наших потреб, обслуговуватиме й інший транспорт.
У планах — завершення будівництва складу, де будуть створені умови для зберігання близько 700 тонн зерна.
На заводі тепер з’явиться можливість закуповувати зерно пшениці і у населення. Зі збільшенням об’ємів постачання зерна виникне необхідність і у його переробці. Тож наприкінці літа ми чекаємо нове борошномельне обладнання, яке замовили у наших турецьких партнерів — компаній CIFT KARTAL та КYMKAYA, з якими співпрацюємо. Це сучасне обладнання, завдяки якому отримуватимемо борошно лише високої якості.
— Здавалося б, слово «хліб» не потребує якихось пояснень чи реклами і завжди залишається першим продуктом необхідності. Та деякі виробники хлібобулочних виробів все ж вдаються до їх реклами, виставляючи низьку ціну продукції як перевагу…
— Головною перевагою будь-якого сорту хліба має бути не низька ціна, а його якість — смак і поживність. Про це можна дискутувати довго. Тим паче, що ринок диктує свої умови, у яких виживати непросто навіть, здавалося б, у такій беззмінно затребуваній галузі промисловості, як хлібопекарська. Та я вважаю, що хліб — це соціально-необхідний продукт у кожній сім’ї, і він не повинен рекламуватися. Тому і не вдаємося до таких «ходів». Наш колектив просто сумлінно працює і прагне забезпечити попит кожного шполянина на цей незамінний продукт.
— І все ж, яку з особливостей продукції Шполянського хлібозаводу Ви б виокремили?
— Особлива цінність нашої продукції — у її цілковитій, так би мовити, натуральності: тут немає жодного хімічного чи синтетичного інгредієнта — лише натуральні добавки, котрі відповідають усім санітарно-гігієнічним вимогам.
На заводі — постійний суворий контроль вхідної сировини, чим займається сертифікована лабораторія.
Технологічна служба заводу вивчає найдавніші хлібопекарські рецептури, цікавиться усіма найновішими технологіями хлібного виробництва і прагне запроваджувати все це у нас. Для цього фахівці беруть участь у різноманітних семінарах та навчаннях, що проводяться в Україні. Ось нещодавно головний технолог Роман Піскорський повернувся з одного із таких заходів, які проводилися у Києві. Досвідом роботи там обмінювалось 28 технологів з усієї України. Приємно, що про продукцію Шполянського хлібозаводу наші колеги знають і дають схвальні відгуки.
Нині триває підготовка до запуску нової лінії з виготовлення пряників та вівсяного печива. Плануємо запустити у виробництво хліб з овочами. До нового навчального року — булочки.
А встановлення нового обладнання дасть змогу забезпечити новими робочими місцями шполян, для цього маємо вакансії апаратника борошномельного виробництва, пекарів та водіїв.
Наше виробництво спрямоване на гідну конкуренцію на ринку хлібобулочної продукції. А вона у всьому залежить від споживача. Його оцінка для нас — то безперебійний попит на хліб та гарні відгуки про якість і його асортимент.
Лариса БАЧИНСЬКА.