На користь чи на ускладнення?
14 березня на засіданні уряду прийнято постанову Кабінету Міністрів України про монетизацію пільгового проїзду. Це означає, що пільги з оплати проїзду, які передбачені законами України, можуть надаватися у готівковій формі в порядку та розмірах, установлених КМУ. Розмір грошової компенсації щорічно буде визначатись обласними державними адміністраціями на відповідний рік. Також визначаються основні правові та організаційні засади надання компенсаційних виплат окремим категоріям громадян, які мають право на пільговий проїзд. Монетизація, на думку урядовців, усуває несправедливість нерівномірного доступу до вказаної пільги, а пільговики отримують можливість витратити гроші на свій розсуд. Прийняття акта надає можливість органам місцевого самоврядування надавати пільги окремим категоріям громадян з оплати проїзду у готівковій формі.
Чи ефективною є така урядова ініціатива?
Обговорення цього владного рішення в українському суспільстві визначило ряд протилежних думок.
Як пише сайт «Сегодня», на думку голови громадської організації «Всеукраїнський парламент працездатних інвалідів» Володимира Петровського, монетизація пільг на проїзд зробить так, що люди з інвалідністю просто сидітимуть вдома.
«Кожен з них хоче займатися трудовою реабілітацією, їздити на роботу, і та заробітна плата, яку вони отримують, не зможе компенсувати проїзд. Нехай це буде 10, 30, 60 поїздок, це не вирішить питання. Наприклад, для людей з інвалідністю 1-ої групи , зокрема незрячих, візочників, або людей з проблемами психічного розладу, потрібен супровід. Також багато людей з інвалідністю користуються кожен день не одним видом транспорту, доїжджають на роботу з пересадками», — зазначив він.
До цього у інвалідів було право на безкоштовний проїзд в міському транспорті, крім метро. Також діяла 50% знижка на повітряний, річковий і залізничний транспорт в період з 1 жовтня по 15 травня. Зараз всі пільговики, які мали право на безкоштовний проїзд, повинні отримати певну суму, яка відрізняється в різних областях. Так, наприклад, за розрахунками Кабміну, пільговики Вінницькій області отримають по 7 поїздок на місяць на тролейбусі і трамваї, 8 на автобусі і стільки ж на приміському транспорті. А, наприклад, в тих областях, де є метро (Київська, Харківська, Дніпропетровська) уряд компенсує 7 поїздок на метро, по 5 на трамваї, тролейбусі, автобусі і по 8 — на автобусі і електричці, але тільки в межах своєї області. Для Києва вийде близько 200 грн на місяць на проїзд для одного пільговика. Ці гроші нараховуватимуться автоматично на пенсійні або інші карти, приноситимуться з пенсією або ж виплачуватимуться на пошті.
Петровський також зазначив, що люди з інвалідністю можуть сісти не до того транспорту, просто не побачивши номер потрібного тролейбуса. До того ж, іноді для роботи необхідно їхати з пересадками, або ж відлучатися з робочого місця по кілька разів на день, тому прописаних поїздок не вистачить для того, щоб покрити транспортні витрати людей з інвалідністю.
Але пан Петровський переважно розповів про ситуацію у великих містах. А як сприймають нововведення у Шполі?
— Я — пенсіонерка, через хворобу вже не маю змоги нікуди їздити громадським транспортом, — каже шполянка Віра Бойко. — Але за мене, як пільговика, держава ж постійно перераховує на перевізника кошти, якими я ніколи не користуюся. А коли мені дадуть грошову компенсацію, то хоч зможу скористатися послугою таксі, коли треба.
— Мій син — інвалід І-ї групи, не їздить автобусами нікуди, — погоджується і пані Оксана зі Шполи. — Виходить, що за наш рахунок хтось будує успішний бізнес. Звісно, що краще б віддали нам гроші, якою б та сума не була.
А ось думка активної жінки-шполянки з обмеженими фізичними можливостями, але великою силою духу й життєвого оптимізму — голови громадського об’єднання людей із фізичними вадами Шполянщини Ірини Латишевої:
— З одного боку все начебто і добре. Я, наприклад, взагалі не користуюся автобусами. А кошти на мій переїзд то йдуть же кудись. Але маю ряд запитань. Яким чином буде визначатись цей розмір доплати? Я не можу їздити в автобусах, бо вони не облаштовані для віз очників, тож вимушена брати таксі, або оплачувати бензин знайомим. На потязі — така ж ситуація. Квиток у спецвагон коштує мало не вдвічі дорожче звичайного. Тобто, виділену суму коштів я зможу використати на меншу кількість поїздок. Якби наш транспорт був адаптований для віз очників, то можна було б зрівняти усіх пільговиків і видати однакову суму коштів. Треба або визначати суми доплат відносно нозологіям, або пришвидшити адаптацію транспорту. Але, в тому що знову наші «Бендери» знайдуть шпарини для збагачення, я не сумніваюсь. Чим простіша схема руху коштів, тим тяжче красти, а чим складніша — легше. Я, принаймні так вважаю.
А поки на минулому тижні на нараді у міській раді управлінці ознайомилися із вищевказаним рішенням уряду та поставили документ на контроль. Як пояснюють у міськраді, службовці детально прорахують кількість людей громади, які належать до пільгової категорії, та якою буде сума грошової компенсації за пільговий проїзд. Питання вивчатиметься найближчим часом.
Марія ОСИКА
Готівка замість пільги — рішення уряду
На користь чи на ускладнення?
14 березня на засіданні уряду прийнято постанову Кабінету Міністрів України про монетизацію пільгового проїзду. Це означає, що пільги з оплати проїзду, які передбачені законами України, можуть надаватися у готівковій формі в порядку та розмірах, установлених КМУ. Розмір грошової компенсації щорічно буде визначатись обласними державними адміністраціями на відповідний рік. Також визначаються основні правові та організаційні засади надання компенсаційних виплат окремим категоріям громадян, які мають право на пільговий проїзд. Монетизація, на думку урядовців, усуває несправедливість нерівномірного доступу до вказаної пільги, а пільговики отримують можливість витратити гроші на свій розсуд. Прийняття акта надає можливість органам місцевого самоврядування надавати пільги окремим категоріям громадян з оплати проїзду у готівковій формі.
Чи піде на користь така урядова ініціатива?
Обговорення цього владного рішення в українському суспільстві визначило ряд протилежних думок.
Як пише сайт «Сегодня», на думку голови громадської організації «Всеукраїнський парламент працездатних інвалідів» Володимира Петровського, монетизація пільг на проїзд зробить так, що люди з інвалідністю просто сидітимуть вдома.
«Кожен з них хоче займатися трудовою реабілітацією, їздити на роботу, і та заробітна плата, яку вони отримують, не зможе компенсувати проїзд. Нехай це буде 10, 30, 60 поїздок, це не вирішить питання. Наприклад, для людей з інвалідністю 1-ої групи , зокрема незрячих, візочників, або людей з проблемами психічного розладу, потрібен супровід. Також багато людей з інвалідністю користуються кожен день не одним видом транспорту, доїжджають на роботу з пересадками», — зазначив він.
До цього у інвалідів було право на безкоштовний проїзд в міському транспорті, крім метро. Також діяла 50% знижка на повітряний, річковий і залізничний транспорт в період з 1 жовтня по 15 травня. Зараз всі пільговики, які мали право на безкоштовний проїзд, повинні отримати певну суму, яка відрізняється в різних областях. Так, наприклад, за розрахунками Кабміну, пільговики Вінницькій області отримають по 7 поїздок на місяць на тролейбусі і трамваї, 8 на автобусі і стільки ж на приміському транспорті. А, наприклад, в тих областях, де є метро (Київська, Харківська, Дніпропетровська) уряд компенсує 7 поїздок на метро, по 5 на трамваї, тролейбусі, автобусі і по 8 — на автобусі і електричці, але тільки в межах своєї області. Для Києва вийде близько 200 грн на місяць на проїзд для одного пільговика. Ці гроші нараховуватимуться автоматично на пенсійні або інші карти, приноситимуться з пенсією або ж виплачуватимуться на пошті.
Петровський також зазначив, що люди з інвалідністю можуть сісти не до того транспорту, просто не побачивши номер потрібного тролейбуса. До того ж, іноді для роботи необхідно їхати з пересадками, або ж відлучатися з робочого місця по кілька разів на день, тому прописаних поїздок не вистачить для того, щоб покрити транспортні витрати людей з інвалідністю.
Але пан Петровський переважно розповів про ситуацію у великих містах. А як сприймають нововведення у Шполі?
— Я — пенсіонерка, через хворобу вже не маю змоги нікуди їздити громадським транспортом, — каже шполянка Віра Бойко. — Але за мене, як пільговика, держава ж постійно перераховує на перевізника кошти, якими я ніколи не користуюся. А коли мені дадуть грошову компенсацію, то хоч зможу скористатися послугою таксі, коли треба.
— Мій син — інвалід І-ї групи, не їздить автобусами нікуди, — погоджується і пані Оксана зі Шполи. — Виходить, що за наш рахунок хтось будує успішний бізнес. Звісно, що краще б віддали нам гроші, якою б та сума не була.
А ось думка активної жінки-шполянки з обмеженими фізичними можливостями, але великою силою духу й життєвого оптимізму — голови громадського об’єднання людей із фізичними вадами Шполянщини Ірини Латишевої:
— З одного боку все начебто і добре. Я, наприклад, взагалі не користуюся автобусами. А кошти на мій переїзд то йдуть же кудись. Але маю ряд запитань. Яким чином буде визначатись цей розмір доплати? Я не можу їздити в автобусах, бо вони не облаштовані для віз очників, тож вимушена брати таксі, або оплачувати бензин знайомим. На потязі — така ж ситуація. Квиток у спецвагон коштує мало не вдвічі дорожче звичайного. Тобто, виділену суму коштів я зможу використати на меншу кількість поїздок. Якби наш транспорт був адаптований для віз очників, то можна було б зрівняти усіх пільговиків і видати однакову суму коштів. Треба або визначати суми доплат відносно нозологіям, або пришвидшити адаптацію транспорту. Але, в тому що знову наші «Бендери» знайдуть шпарини для збагачення, я не сумніваюсь. Чим простіша схема руху коштів, тим тяжче красти, а чим складніша — легше. Я, принаймні так вважаю.
А поки на минулому тижні на нараді у міській раді управлінці ознайомилися із вищевказаним рішенням уряду та поставили документ на контроль. Як пояснюють у міськраді, службовці детально прорахують кількість людей громади, які належать до пільгової категорії, та якою буде сума грошової компенсації за пільговий проїзд. Питання вивчатиметься найближчим часом.
Марія ОСИКА