Те, що менш, ніж за два роки, на території міста здійснено велику кількість робіт в частині оновлення стану інфраструктури та закладів гуманітарної сфери, шполяни бачать "неозброєним оком".
Однак не всі оцінюють позитивно заслуги мерії, у різних обговореннях соцмереж висловлюючи ствердження, що, нібито, нове асфальтне покриття на шполянських дорогах не відповідає технологіям, а гроші міського бюджету неконтрольовано розкрадаються.
Більш всього, що доводити щось опонентам міського керівництва марно, але про технологію і процес фінансування робіт з капітальних ремонтів доріг, напевно, буде цікаво дізнатися переважній більшості читачів. Тож за роз’ясненнями з цього приводу кореспондент «Шполяночки+» звернулася до заступника міського голови Шполянської ОТГ Віталія ПЛЕТІНЯ:
— Віталію Володимировичу, розкажіть, яких встановлених правил дотримується міська рада при організації капітального ремонту доріг?
— Перед тим, як розпочати роботи з асфальтування дороги на тій чи іншій вулиці, замовляється проектно-кошторисна документація у державній організації — Черкаському відділі комплексного проектування ДП «Укрдіпродор». Спеціалісти приїздять і визначають конструктив дороги, наскільки потрібно збільшувати товщину шару, що укладається під асфальт. Це в залежності, з яким покриттям перебуває дорога до ремонту — ґрунтовим чи асфальтним. Зазвичай на периферійних вулицях міста укладається асфальтобетон у 5-6 см, розрахований на легковий транспорт до 24 т, а на центральних — у 2 шари асфальту товщиною 8-8,5 см: вирівнюючий із ґрунтово-піщаної суміші та асфальтний зверху. І це все розраховують проектанти, а не працівники міської ради.
— Скільки коштує робота проектантів?
— Певний відсоток від вартості самого проекту. Приблизно проект ремонту дороги однієї вулиці на суму 500-600 тис. коштує 8-10 тис грн., а якщо дорога коштуватиме мільйон, то й проект дорожчий — до 20 тис. грн. Кошторис проходить державну експертизу в філії ДП «Укрдержбудекспертиза» у Черкаській області. Вона надає висновки щодо ціноутворення, проводить весь необхідний спектр досліджень проекту.
Новий асфальт біля багатоповерхівки на вул. Таранця
— Яким є механізм обрання підрядників, які виконують роботи, та контролю за дотриманням проектних норм?
— Після розробки проектно-кошторисної документації її оприлюднюють через систему «Прозорро» і до міської ради надходять листи з пропозиціями щодо вартості 1 кв. м укладання асфальтного покриття. У процесі будівництва здійснюється технічний нагляд. І знову ж таки — не працівниками міської ради, а державним сертифікованим спеціалістом — інженером по технічному нагляду із м.Звенигородки. Закриваються роботи по факту комісією міськради, яка на місці обстежує об’єкт на наявність відхилень від документації.
Як бачимо практично вся система організації робіт з капітального ремонту доріг передбачає контроль із сторони відповідних державних органів та профільних установ. Крім того, кожен громадянин, при бажанні, може ознайомитися із відповідною документацією та пересвідчитися у її відповідності кінцевим результатам проведених робіт.
Наталія ДАВИДЕНКО
Не лише вулиці, а й прибудинкові території
Як повідомляють у міській раді, нині у місті дорожники проводять капітальний ремонт під’їздів та прибудинкових територій багатоквартирних будинків. Роботи тривають біля багатоповерхівок по вулиці Таранця та Івана Гончара, на черзі — багатоквартирні будинки по вулиці Соборній.
Загалом в 2017 році на ці роботи виділили 1 млн. 600 тис. грн. із бюджету міста. Як зазначає міський голова Сергій Кравченко, цьогоріч стрімкі роботи по асфальтуванню вулиць у Шполі тимчасово призупинили, аби приділити значну увагу стану доріг та заїздів до багатоквартирних будинків.
— За останні два роки провели капітальний та поточний ремонт на 66-ти вулицях та 5-ти провулках міста. Тож цілком доцільно прислухатись до побажань жителів громади, третина з яких проживають у багатоповерхівках, — коментує Сергій Володимирович.