Автомобілі на єврономерах або як кажуть «євробляхи» вже давно перестали бути чимось незвичним на дорогах України. Всі, хто мріяв про власне авто, кинулись за машинами до Польщі, Литви та Угорщини, де вони коштують в рази дешевше, ніж ті, які продаються в Україні. Ба, власники цих авто навіть створили свою громадську організацію, а новини про порушення «євробляхами» правил дорожнього руху заполонили стрічки новинних сайтів та шпальти газет.
Найбільше складнощів у останньому випадку для правоохоронців створювало те, що власника авто практично неможливо було встановити, оскільки вони не реєстрували свої транспортні засоби. Нещодавно Верховна Рада прийняла закон, який дозволяє «євробляхам» швидко розмитнити автомобілі, сплативши державі необхідні податки та збори і кермувати своєю машиною на законних підставах.
Які документи потрібно мати на руках та що чекає на тих, хто цього не зробить, розповіла ТСН.
Усі, хто до недавнього часу купував у Європі автомобілі, одразу ставали заручниками старого закону. Вони не могли їх розмитнити, зокрема і через те, що вони не відповідали прийнятним стандартам Євро 5. Зараз така можливість з’явилась, оскільки 250 народних депутатів України проголосувавши «за», дозволили перереєстровувати «євробляхи».
До прикладу, якщо автівка 2008 року випуску з об’ємом двигуна 1,2 літра обійшлась у одній з країн Європи 1300 євро, то зверху державі потрібно доплатити ще 1 тис. євро за її оформлення. Загалом виходить 2300 євро. Сума чимала, але це все одно вигідніше, ніж купити таку машину в Україні і на українських номерах. В Україні машина подібного класу обійдеться в 4—4,5 тисячі доларів.
Власникам інших авто суму, яку необхідно сплатити за розмитнення євробляхи, вирахувати нескладно.
Для бензинових двигунів Україна встановила базову ставку 50 євро і 75 для дизельних. Цю ставку треба помножити на об’єм двигуна, на вік автівки і вийде вартість акцизу. Окрім цього треба сплатити мито у розмірі 10% від вартості авто і 20% ПДВ.
Для розмитнення автомобіля з іноземною реєстрацією необхідно мати на руках два важливі документи, зазначили у Державній фіскальній службі.
— Право власності – це скоріш за все – 95% це буде договір купівлі/продажу і реєстраційний документ. Це, як правило, в 99% випадків технічний паспорт, — каже в.о. директора Департаменту організації митного контролю та оформлення ДФС Анатолій Сербайло.
З цими документами необхідно прийти до найближчого сервісного центру Державної фіскальної служби. Написати заяву та сплатити акциз, мито та ПДВ. Після цього необхідно зареєструвати автомобіль у сервісному центрі МВС. Якщо машина на єврономерах перебувала в Україні понад 10 днів, а таких сьогодні більшість, то її власник повинен сплатити штраф у сумі 8,5 тис. гривень.
— Ці 8500 знімають всі зобов’язання, всі порушення з тієї особи, яка цей автомобіль ввозила, — кажуть у ДФС.
Для того, щоб розмитнити автомобіль, який перебуває на іноземній реєстрації, держава виділила 180 днів. Той, хто зробить це протягом перших трьох місяців, отримає на акцизний збір знижку у 50%.
— Через 180 днів після набуття чинності цього закону такі пільгові умови скасовуються. Якщо при користуванні автомобілем, ввезеним транзитом чи на тимчасовій реєстрації, більше як 30 днів, штраф буде складати 170 тисяч гривень, або такий транспортний засіб конфіскують, — зазначив директор Департаменту протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії ДФС Василь Поїзд.
Порушників закону виявлятиме поліція. А розмір штрафу або можливість конфіскації автомобілю визначатиме суд.