Заробітна плата «в конвертах»
Заробітна плата «в конвертах» на сьогоднішній день, нажаль, залишається серйозною проблемою. Намагаючись отримати прибуток з найменшими витратами та користуючись напруженістю на ринку праці, деякі з підприємців використовують працю найманих працівників і «забувають» належним чином оформити трудові угоди. А наймані працівники, що погоджуються на такі умови оплати праці усвідомлено позбавляють себе соціальних гарантій.
Роботодавці забирають у своїх робітників оплату за тимчасову непрацездатність, допомогу по вагітності та пологах, виплату допомоги по безробіттю у випадку втрати роботи, одержання відповідної пенсії тощо. Крім того, вони не дають гарантій на безпечні й здорові умови праці та гарантованого права на відпочинок.
Тож, шановні громадяни, влаштовуючись на роботу, потрібно цікавитись не лише розміром зарплати, але й варто запитати, як саме кошти будуть виплачуватися, чи робитимуться відповідні відрахування. Погодившись на «компроміс» щодо виплати зарплати «в конвертах» Ви сприяєте розвитку тіньових схем та зменшуєте свою соціальну захищеність.
Якщо Вам стали відомі факти порушення трудового законодавства, свої повідомлення Ви можете зателефонувати на телефон довіри Смілянської ОДПІ–4-43-47 або ж звернутися до Центрів обслуговування платників за адресою: м. Сміла, вул. Незалежності(Леніна), 76 та м. Шпола, вул. Соборна(Леніна),16.
Теплий прийом працівників Шполянського відділення Смілянської ОДПІ в трудовому колективі відділу Державної реєстрації актів цивільного апарату Шполянського управління юстиції у Черкаській області, щодо подання декларації про майновий стан та доходи
Продовжує тривати компанія декларування 2016. Працівники Шполянського відділення Смілянської ОДПІ завітали до трудового колективу відділу Державної реєстрації актів цивільного апарату Шполянського управління юстиції у Черкаській області щодо подання декларації про майновий стан та доходи.
Було наголошено, що декларація про майновий стан і доходи подаються до 01 травня 2016 року за новою формою. Працівники інспекції розповіли про категорію громадян які повинні задекларувати доходи за минулий рік, способи подачі декларації, надали роз’яснення щодо заповнення декларації. Присутні отримали чимало відповідей на свої запитання та пообіцяли передати інформацію родичам, друзям, сусідам. Фахівці інспекції нагадали трудовому колективу на великому значенні декларування своїх доходів для бюджету країни, який наповнюється завдяки сумлінній сплаті податків.
Затверджено Порядок ведення реєстрів заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість
Смілянська ОДПІ звертає увагу платників, що 23 лютого 2016 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 22.02.2016 року № 68 "Про затвердження Порядку ведення реєстрів заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість".
Затверджений Порядок визначає механізм включення поданих заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість платниками ПДВ, які відповідають критеріям, визначеним пунктом 200.19 статті 200 Податкового кодексу України, до реєстру заяв за формою згідно з додатком 1 та платниками податку, які не відповідають таким критеріям, до реєстру заяв за формою згідно з додатком 2, а також внесення до зазначених реєстрів інформації про стан розгляду кожної заяви та опублікування реєстрів.
До реєстрів заяв включаються тільки заяви, подані після 1 лютого 2016 року.
Надходження єдиного податку до місцевого бюджету
З початку року „спрощенці”, які зареєстровані на території Смілянського та Шполянського районів, сплатили 9 мільйонів 240 тис.грн. єдиного податку, що в порівнянні з аналогічним періодом минулого року на 43 відсотки або на 3 мільйони 943 тис.грн. більше про це повідомив начальник Смілянської ОДПІ Костянтин Синьогуб.
Слід зазначити, що понад 70 відсотків суми сплачено фізичними особами-підприємцями, які обрали спрощену систему оподаткування, решта – юридичними особами. «Забезпечення стабільних надходжень від сплати єдиного податку вдалося досягти завдяки підвищення якості податкового сервісу для платників податків, створення комфортних умов для діяльності малого бізнесу, а також взаємодії з органами місцевого самоврядування”, – зазначив Костянтин Іванович.
Позитивним є також факт продовження мораторію на перевірки цієї категорії платників. Крім того, з метою спрощення документообігу підприємцям, які працюють на спрощеній системі оподаткування, свідоцтва платника єдиного податку вже не потрібно отримувати, замість них зареєстрований платник може за бажанням безкоштовно отримати витяг з Реєстру платників єдиного податку.
Надходження від єдиного соціального внеску
Смілянська ОДПІ повідомляє, що за січень-лютий 2016 року надходження від сплати єдиного соціально внеску склало 31 мільйон 264 тисяч гривень. Про це зазначила під час зустрічі перший заступник начальника Смілянської ОДПІ Шевченко Вікторія.
Вікторія Григорівна нагадала, що відповідно до пункту 4 частини першої статті 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄВ) є фізичні особи - підприємці, платники єдиного податку.
Згідно з частиною п’ятою статтею 8 Закону № 2464 ЄВ для платників, зазначених у статті 4 Закону № 2464, встановлюється у розмірі 22 відс. до визначеної статтею 7 Закону № 2464 бази нарахування ЄВ.
ЄВ для фізичних осіб - підприємців, платників єдиного податку нараховується на суми, що визначаються такими платниками самостійно, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄВ, встановленої Законом № 2464. При цьому сума ЄВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (п. 3 частини першої ст. 7 Закону № 2464).
По закінченню заходу Вікторія Григорівна підвила підсумок, що фізичні особи - підприємці, платники єдиного податку, які не використовують працю найманих працівників нараховують ЄВ у розмірі 22 відс. на суму, визначену такими платниками самостійно, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄВ, встановленої Законом № 2464, та не менше розміру мінімального страхового внеску.
Нова форма звіту про контрольовані операції
З 4 березня 2016 року набрав чинності наказ Мінфіну України від 18.01.2016 року №8, яким затверджено форми та Порядок складання Звіту про контрольовані операції.
Установлено, що Звіт про контрольовані операції складається платниками податків, обсяг контрольованих операцій яких з одним контрагентом перевищує 5 мільйонів гривень (без урахування ПДВ).
Звіт подається до 1 травня року, що настає за звітним, засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.
Нова форма податкової накладної та Порядок її заповнення
Фахівці Смілянської ОДПІ на черговій зустрічі з платникамизвернулиувагу платників, що з1 квітня 2016 рокунабирають чинності нова форма податкової накладної та Порядок її заповнення,затверджені наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 р.№ 1307 «Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної».
В новому Порядку № 1307 ураховано зміни до Податкового кодексу України (ПКУ) в частині мінімальної бази обкладання ПДВ, а саме, що з 01.01.2016 року база оподаткування операцій з поставки самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін (абз. 2 п. 188.1 ст. 188 ПКУ).
Також передбачено:
- при складанні податкової накладної, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) при зазначені типу причини вказувати тип причини 17 — «Складена на суму перевищення звичайної ціни самостійно виготовлених товарів/послуг над фактичною ціною їх постачання»;
- якщо ціна придбання / звичайна ціна перевищує фактичну ціну (договірну вартість) постачання, постачальник (продавець) складає дві податкові накладні: одну - на суму, розраховану виходячи з фактичної ціни постачання, іншу - на суму, розраховану виходячи з перевищення ціни придбання / звичайної ціни над фактичною ціною (п. 15 Порядку № 1307).
Окрімтого, уп. 16 Порядку № 1307 з’явиласянорма, щопередбачаєвграфі 2 податкової накладної на перевищення ціни придбання /звичайноїціни/ балансової (залишкової) вартості над фактичною ціною зазначати: «перевищення ціни придбання над фактичною ціною постачання товарів/послуг, указаних у податковій накладній
№ _______» (зазначається порядковий номер податкової накладної, складеної на суму постачання цих товарів/послуг, визначену виходячи з їх фактичної ціни (договірної вартості)).
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
Смілянська ОДПІ нагадує, що відповідно до підпункту 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 Податкового кодексу України не оподатковуються податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки:
а) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також організацій, створених ними в установленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету і є неприбутковими (їх спільній власності);
б) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які розташовані в зонах відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення, визначені законом, в тому числі їх частки;
в) будівлі дитячих будинків сімейного типу;
г) гуртожитки;
ґ) житлова нерухомість непридатна для проживання, в тому числі у зв’язку з аварійним станом, визнана такою згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад;
д) об’єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа, визнаним такими відповідно до закону, дітям-інвалідам, які виховуються одинокими матерями (батьками), але не більше одного такого об’єкта на дитину;
е) об’єкти нежитлової нерухомості, які використовуються суб’єктами господарювання малого та середнього бізнесу, що провадять свою діяльність в малих архітектурних формах та на ринках;
є) будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств;
ж) будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності;
з) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності громадських організацій інвалідів та їх підприємств;
и) об’єкти нерухомості, що перебувають у власності релігійних організацій, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, та використовуються виключно для забезпечення їхньої статутної діяльності, включаючи ті, в яких здійснюють діяльність засновані такими релігійними організаціями добродійні заклади (притулки, інтернати, лікарні тощо), крім об’єктів нерухомості, в яких здійснюється виробнича та/або господарська діяльність;
і) будівлі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від форми власності та джерел фінансування, що використовуються для надання освітніх послуг.
Сплачуючи іпотечний житловий кредит, громадяни мають право на податкову знижку
Смілянська ОДПІ нагадує, що декларуючи доходи, громадяни виконують не тільки свій конституційний обов’язок, а також мають право на податкову знижку.
Зокрема, платник податку - резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах, фактично сплачених протягом звітного податкового року. При сплаті процентів за іпотечним житловим кредитом в іноземній валюті сума платежів за такими процентами, здійснених в іноземній валюті, перераховується у гривні за офіційним валютним (обмінним) курсом Національного банку України, що діє на день сплати таких процентів.
Таке право виникає в разі якщо за рахунок іпотечного житлового кредиту будується чи купується житловий будинок (квартира, кімната), визначений платником податку як основне місце його проживання, зокрема, згідно з позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла. Крім того, відповідно до пп. 166.3.8 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України (ПКУ) фізична особа – резидент має право включити до податкової знижки суми витрат, які пов’язані із сплатою видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним.
Право на включення до податкової знижки суми, розрахованої відповідно до ст. 175 ПКУ, надається платнику податку за одним іпотечним кредитом протягом 10 послідовних календарних років починаючи з року, в якому:
- об’єкт житлової іпотеки придбавається;
- збудований об’єкт житлової іпотеки переходить у власність платника податку та починає використовуватися як основне місце проживання.
У разі, якщо іпотечний житловий кредит має строк погашення більше ніж 10 календарних років, право на включення частини суми процентів до податкової знижки за новим іпотечним житловим кредитом виникає у платника податку після повного погашення основної суми та процентів попереднього іпотечного житлового кредиту. Якщо сума одержаного фізичною особою іпотечного житлового кредиту перевищує суму, витрачену на придбання (будівництво) предмета іпотеки, до складу витрат включається сума відсотків, сплачена за користування іпотечним кредитом у частині, витраченій за цільовим призначенням.
Порядок визначення суми процентів, сплачених платником податку за користування іпотечним житловим кредитом з метою нарахування податкової знижки регулюється ст. 175 ПКУ.
Нагадуємо, що для реалізації права на податкову знижку за наслідками 2015 року необхідно заповнити та подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи до 31 грудня 2016 року включно.
Щодо Порядку ведення Єдиного реєстру акцизних накладних
Цей Порядок затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 114.
Документ визначає механізм внесення відомостей, що містяться в акцизних накладних та розрахунках коригування до акцизних накладних за операціями з реалізації пального, до Єдиного реєстру акцизних накладних, надання даних, які містяться в Реєстрі.
Для реєстрації в Реєстрі акцизні накладні/розрахунки коригування надсилаються до ДФС в електронній формі з використанням електронного цифрового підпису.
До Реєстру вносяться відомості щодо усіх акцизних накладних та розрахунків коригування, у тому числі акцизних накладних, які не надаються отримувачу пального, та акцизних накладних/розрахунків коригування, складених за операціями з реалізації пального суб'єктам господарювання та фізичним особам, які не є платниками акцизного податку.
На запит платника акцизного податку щодо надання інформації, яка міститься в Реєстрі, безоплатно видається:
- витяг із Реєстру про акцизну накладну/розрахунок коригування;
- повідомлення про реєстрацію акцизної накладної/розрахунку коригування і акцизна накладна/розрахунок коригування в електронній формі.
Смілянська ОДПІ