Голова обласної ради під час робочого візиту у Звенигородку зустрівся із головою районної Ради Сергієм Струком та головою РДА Юрієм Піковським. В межах зустрічі обговорили проблемні питання у роботі районної ради.
На цей час районною радою передано територіальним громадам сіл, селищ, міст Звенигородського району майже все майно, що перебувало в комунальній власності ліквідованих районних рад. У січні-лютому 2021 року проведено виплати вивільненим 28 працівникам ліквідованих районних рад.
– Для мене важливо з’ясувати ситуацію у сфері передачі комунального майна, вивільнення працівників ліквідованих районів, утворення заборгованостей по заробітній платі тощо. Планую також відвідати й інші районні ради, аби виокремити пропозиції щодо визначення повноважень, які зможе виконувати цей орган місцевого самоврядування та джерел фінансування. Потім буде напрацьоване звернення до керівництва держави і депутати його розглянуть на найближчій сесії обласної ради, – прокоментував Анатолій Підгорний.
Щодо проблемних питань, то Звенигородська районна рада добре впоралася із покладеними завданнями. Їм вдалося передати майже всі об’єкти у власність громад, та збалансувати районний бюджет до кінця року, що дозволить виплачувати заробітну плату працівникам
Водночас керівники району запевняють, що зараз часто виникає проблема із автобусним сполученням між громадами. Тож серед повноважень районних рад має бути координація цих питань. Те саме стосується проблем екології, зокрема у сфері поводження із твердими побутовими відходами та підтримки заповідників, адже деякі з них розташовані на території кількох громад. Не менше труднощів виникає у сфері охорони здоров’я, зокрема в частині підтримки закладів вторинної ланки медицини. Колишні ЦРЛ перейшли у власність громад, де вони розташовані. Часто бюджету цієї громади не вистачає на підтримку закладу, а з сусідніми домовитися не просто, тому необхідна координація та правові важелі впливу.
Також постає питання чисельності апарату райради. Сергій Струк запевняє, якщо функцій управління майном уже не буде, то для забезпечення діяльності ради необхідно до 10 працівників. Типову структуру варто затвердити й для ТГ, аби левова частка бюджету не спрямовувалася на утримання працівників.
Щодо джерел фінансування, то серед можливих варіантів керівники району бачать: визначення відсотку від ПДФО, або ж субвенція із держбюджету.
– Після завершення реформи децентралізації в Україні місцеве самоврядування має здійснюватися на рівні територіальних громад, районів та областей. На разі ставиться під сумнів існування районного рівня. Досі чітко не визначено повноваження та відповідне фінансове забезпечення районних рад після завершення реформи. Проте адміністративно-територіальні одиниці утворені, тому залишити їх без колегіального представницького органу місцевого самоврядування – неприпустимо, –вважає очільник обласної ради.