Уже декілька років триває реформа децентралізації. І зараз настає етап, коли структури РДА повинні відповідати новим функціям і завданням. Незважаючи на високу кваліфікацію співробітників РДА та їхній внесок у розвиток регіонів, вивільнення є непростим, але необхідним рішенням.
Як у цій ситуації допомагатиме державна служба зайнятості?
Держава, як роботодавець володіє найціннішим капіталом – людським, тому з початком оптимізації структури кожен керівник РДА буде залучати державну службу зайнятості для підтримки людей у пошуку роботи.
З моменту залучення роботодавцем ДСЗ до програми підтримки працівників, що вивільняються, кожен працівник стає клієнтом Служби.
Завдання Служби – забезпечити кар’єрний супровід кожному співробітникові, який підпадає під скорочення. Кожного клієнта буде супроводжувати свій кар’єрний радник, який складе індивідуальний план працевлаштування, щоб підібрати роботу максимально швидко, навіть ще до самого звільнення.
Фахівці служби зайнятості проведуть низку профорієнтаційних заходів, спеціальне діагностичне тестування. Кар‘єрний радник спільно зі спеціалістом з профорієнтації індивідуально проконсультують кожного клієнта та нададуть відповіді на усі питання, пов’язані з наступним підбором роботи за результатами профорієнтаційної діагностики та профілювання.
Проведення підготовчих заходів дозволить скласти профіль клієнта, визначити ті навички, здібності, компетентності, які найкраще вирізняють клієнта серед інших осіб на ринку праці, визначити ступінь мотивації та готовності до змін.
Після цього розпочнеться супровід у працевлаштуванні, виходячи з індивідуальних потреб клієнта.
Пошук роботи, проведення професійного навчання, тренінгів, підготовка особи до започаткування власного бізнесу буде проводитися із залученням найширшого кола стейкхолдерів: бізнесу, профспілок, профільних галузевих асоціацій та новоутворених ТГ.
Які умови призначення допомоги по безробіттю для вивільнюваних осіб
Розмір допомоги по безробіттю для вивільнених осіб по пункту 1 частини 1 статті 40 КЗпП залежить від тривалості страхового стажу за рік до реєстрації в ЦЗ, загальної тривалості страхового стажу та від розміру заробітної плати особи.
Тривалість виплати допомоги по безробіттю обмежується 360 календарними днями, а для осіб передпенсійного віку – 720 днями.
Розмір допомоги по безробіттю не може бути нижчим 650 грн та вищим 4-кратного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Такий прожитковий мінімум з 01 січня складає 2270 грн, відповідно верхнє обмеження розміру допомоги по безробіттю складає 9080 грн.
Для осіб, які мають за рік до реєстрації не менше 6 місяців страхового стажу, розмір допомоги по безробіттю буде залежати від страхового стажу та розміру заробітної плати.
Дані про заробітну плату центри зайнятості отримують з відповідного державного реєстру. В окремих випадках безробітні подають довідку про розмір заробітної плати.
Так, за наявності страхового стажу понад 10 років допомога по безробіттю призначається у розмірі 70% від розміру середньої заробітної плати.
Якщо відповідні дані відсутні з певних причин, то розмір допомоги по безробіттю не буде меншим 1800 грн. Після надходження даних, проводиться перерахунок допомоги по безробіттю.
Якщо внаслідок певних обставин вивільнений працівник не реєструється відразу після звільнення з роботи в службі зайнятості і проходить значний час до такої реєстрації, то він може втратити право на допомогу по безробіттю в залежності від середньої заробітної плати і отримувати тільки 650 грн в місяць (на період карантину та протягом 30 днів після його закінчення мінімальний розмір збільшено на 350 грн).
Необхідно також враховувати, що якщо вивільнений працівник реєструється в центрі зайнятості протягом місяця після дати звільнення, то виплата допомоги по безробіттю буде відкладена на період до одного місяця. Таке відкладення пов’язано з тим, що особі виплачується вихідна допомога і її виплата не має співпадати з виплатою допомоги по безробіттю.
За інформацією Шполянської районної філії Черкаського обласного центру зайнятості