Відповідальність і безвідповідальність: хто з шполянських підприємців дотримується санітарного законодавства, а хто його ігнорує

У зв’язку з воєнним станом в Україні існує певна тимчасова заборона перевірок суб’єктів господарювання. Користуючись цим, сьогодні зросла сітка об’єктів обслуговування населення, особливо вуличної торгівлі харчовими продуктами, зокрема тими, що швидко псуються, виготовлення та реалізація яких проводиться в умовах, занадто далеких від вимог чинного державного законодавства.

 Про те, хто зі шполянських підприємців дотримується законодавства, а хто ігнорує державні норми, розповідає завідувачка Шполянського  відділення Звенигородського  районного  відділу ДУ «Черкаський ОЦКПХ МОЗ» Марія Михайленко.

Тимчасові складності не скасовують дії державних  законодавчих актів щодо  забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення. Відповідальність за якість та безпеку харчових продуктів, які виготовляються та реалізуються для населення, проходження попередніх (при влаштуванні на роботу) і періодичних медичних оглядів та спеціальних бактеріологічних лабораторних обстежень працівників харчової промисловості, ресторанного господарства, торгівлі, салонів краси, перукарень тощо, як і раніше, несуть керівники об’єктів, незалежно від форм власності.

– Більшість із них у нашому регіоні, на жаль, про це забули, – зазначає Марія Іванівна. –  Про негативні наслідки відсутності на цей час державного нагляду, який, до речі, невдовзі повернеться, свідчать і результати проведеного Шполянським відділенням Звенигородського районного відділу ДУ «Черкаський ОЦКПХ МОЗ» аналізу дотримання суб’єктами господарювання санітарного законодавства у сфері проходження медичних оглядів.

 Так, упродовж 2022 та першого кварталу 2023 року бактеріологічне обстеження пройшли лише працівники 31 об’єкта торгівлі харчовими продуктами, що становить 10% від їх загальної кількості (всього понад  300).

У березні поточного року споживче товариство Шполянської міської ради  забезпечило організоване обстеження реалізаторів м’яса на ринку без відриву від виробництва, проте дехто з них, не пройшовши обстеження, просто проігнорували процедуру та продовжують працювати.

Лише власники двох підприємств ресторанного господарства із 30, розташованих на територіях наших трьох громад,  забезпечили обстеження  чотирьох своїх працівників:  кафе «Асторія» ФОП Матвієнко С. (вул. Мар’янівська, м. Шпола)  та кафе «Супутник» ФОП Лепенець В. С. (вул. Героїв Крут, 66).  

– На якій же підставі не обстежений персонал допускається до роботи? – обурюється керівник.

У той час, як дехто повністю ігнорує законодавство, є керівники, які відповідально ставляться до вимог санітарного законодавства щодо проведення медичних оглядів працівників з необхідними обстеженнями. Це власники  супермаркетів «ФАЙНО-МАРКЕТ» та «АТБ»,  магазинів «Українські ковбаси», «Цукерня», «Галя балувана», сільських магазинів – ФОП Макодзій Н.В. (с.Журавка),  Ткач О.А. та Набережна О.А. (с. Лип’янка), Павловська І.В.(с. Нечаєве), Пасічник С.П.(с. Соболівка), керівники підприємств «Авуар»,«НІК», КП «Комунальник».

Всупереч вимогам державних санітарних правил ДСП «Мікробіологічні нормативи та методи контролю продукції громадського харчування», власники ресторанів, кафе, барів, магазинів, які виготовляють власну продукцію (за винятком кафе «Супутник» ФОП Лепенець В. С., магазини: «Тісто» ФОП Пресліцька К.Р., «Транзит» ФОП Кисленко С.С.,  «Новий світ» ФОП Плохута Л. П.)  не забезпечують мікробіологічний контроль  якості продукції, що виробляється.

      У 2022 та поточному році бактеріологічно обстежені майстри краси з наявними особовими медичними книжками нас обслуговували лише в салоні краси «Ірма». А їх у нас, в тім числі і перукарень, функціонує аж понад 20. Про існування «Державних санітарних правил та норм для перукарень різних типів» власники просто призабули. Ігнорування їхніх вимог несе небезпеку не тільки пацієнтам, а й самому персоналу. Захворювання шкіри, нігтів, волосся, навіть різних вірусних інфекцій, особливо   гепатитів «В», «С», «Д», педикульозу, ВІЛ інфекції та інших.

   Кожний з нас заслуговує якісного безпечного обслуговування та споживання продуктів харчування гарантованої якості. Є надія на те, що ознайомившись з інформацією, всі, кого це стосується, зроблять правильний висновок, а покупці та клієнти будуть більш обачливими.