То чи завжди правий покупець?

Ще за радянських часів нам усім у голови вкладали, що скрізь і завжди, за будь-яких обставин і за будь-яких умов покупець завжди правий.

Ця, майже аксіома, збереглася і донині. Хоча в житті існують різні ситуації, за яких споживачеві часто доводиться обстоювати свої права, та все ж, вони захищені та регулюються багатьма нормами законів, зокрема Законом України «Про захист прав споживачів», Цивільним кодексом України, існують і організації щодо захисту прав споживачів.

Натомість права продавця практично не захищені нічим. Закон надає споживачеві значно більше способів захисту свого права, але ж не завжди дії споживача є справедливими та чесними, а головне ― обґрунтованими.

На ці думки навела неординарна ситуація в одній із аптек міста.

Вихідний день... До віконечка каси вишикувалась невелика черга. Фармацевти, а їх було двоє, швидко обслуговують своїх відвідувачів, консультуючи їх щодо потрібних препаратів. Обстановка досить спокійна і доброзичлива.

До каси підходить жінка. Замовивши кілька недорогих медикаментів, вона простягує в касу 50-гривневу купюру, отримує здачу і... одразу починає голосно обурюватись та доводити, що вона нібито давала не 50, а 200 гривень. Мовляв, у неї лежала лише така купюра в гаманці, і інших грошей не було…

Фармацевт стримано прагне довести, що це не так, адже ось її купюра, яку ще не поклали в касову шухляду, ось ― чек і т.д. Та ж ― невблаганна, репетуючи, доводить своє...

В невеличкому залі зчинився шум. Аби не забирати у відвідувачів часу та не спричиняти покупцям дискомфорту, фармацевт виймає зі своєї сумки гроші і віддає їх сварливій відвідувачці, аби та скоріше йшла.

Жінка, одразу заспокоївшись, поспіхом відкриває свій гаманець, щоб покласти купюру, і тут...

― Жіночко, так он же ваші 200 гривень виглядають із гаманця! ― роздається голос іншого покупця, що стоїть у черзі позаду і спостерігає за діями цієї відвідувачки аптеки. ― Ви ж казали, що маєте лише одну купюру...

Незнайомка миттю віддає чужі гроші і хутко зникає за дверима, навіть не вибачившись ні перед фармацевтами, ні перед людьми у черзі.

Працівники аптеки, які безперечно отримали стрес, довго не могли оговтатися від цього інциденту. Та навіть не про себе думали тоді. Якби не випадковий свідок, репутації їхнього закладу було б завдано шкоди.

Кому на це скаржитись і на кого?

То чи завжди правий покупець?

Лариса БАЧИНСЬКА.