Більшість представників малого та середнього бізнесу Шполянщини, власники продуктових крамниць усвідомлюють, що у воєнний час не варто очікувати злагоджених доставок продукції. На додачу до цього - енергетична криза та мобілізація, яка ще більше заглиблює проблему.
Які основні причини впливають на затримку у постачанні продукції, дізнавались журналісти "Шполяночки".
Місцева підприємниця Наталія Лога, власниця магазину у Шполі розповідає, що проблеми з доставками продуктів уже назріли і причина криється не у відсутності електрики.
"Злагоджені підвезення продуктів харчування до торгових точок - нестабільні. На це також впливає мобілізація кваліфікованих водіїв на маршрутах, — говорить пані Наталія. — Наприклад, затримується постачання хліба, іншої випічки з пекарень чи хлібокомбінатів, така ж ситуація з питною водою у пляшках — машину ніяк не дочекаємося вже третій тиждень".
Крім того, пані Наталія наголошує на неможливості бронювання власних працівників, оскільки ані Закон України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», ані Постанова № 194 не визначають фізичних осіб-підприємців у переліку тих, хто може бронювати військовозобов'язаних.
Втім, під час війни торгівля як галузь, що є ланкою між виробниками та покупцями, зазнає ударів з багатьох боків. Знищення підприємств або обмеження виробництва штовхає торгівців малого та середнього бізнесу шукати нових постачальників. А через руйнування дорожньої та складської інфраструктури необхідно будувати нову логістику поставок. На додачу до всього цього — енергетична криза і масова мобілізація працівників, зокрема водіїв, яка вдарила по забезпеченні регулярних доставок товарів.
Окрім всього, велике навантаження на бюджет підприємницької діяльності створюють витрати на обслуговування генератора під час вимкнення світла за графіками. День роботи пристрою обходиться в 1000 гривень, підрахувала Наталія Лога.