У постачальників комунальних послуг є три шляхи стягнення боргів: через суд, методом переконання боржників розрахуватися і через колекторів. До послуг останніх вирішили звернутись через зниження обсягу проплат, яке сталось після заборони Кабміну відключати боржникам комунальні послуги під час карантину.
За даними Держслужби статистики, структурам ЖКГ тільки населення заборгувало майже 60 млрд грн.
Через складну ситуацію комунальники почали співпрацювати з колекторами – приватними фірмами, які за певний відсоток займаються стягненням боргів.
Альтернатива у вигляді подачі позовів до суду вимагає від комунальників матеріальних витрат – сплати держмита, розмір якого залежить від суми боргу. Цей спосіб використовують неохоче, бо справи можуть тягнутися роками, а мито треба внести відразу.
Колекторів у цій справі вважають більш ефективними.
– Якщо борг невеликий – до 10 тис. грн і недавній, утворився протягом року-двох, а за неплатника взятися щільно, то результат буде вже через місяць. Ми не застосовуємо жодних заходів фізичного впливу, тільки психологічний тиск, – коментують самі колектори.
Розповсюджена практика: спочатку колектор дізнається телефони боржника, членів його родини і регулярно телефонує, вимагає розплатитися. Ставить "робота" на автодозвін з невідомого номера, він телефонує щохвилини і нагадує про борг. Хтось змінює номер телефону, але для багатьох людей це може призвести до втрати контактів. Тому понад 70% боржників незабаром здаються і вносять гроші. А колектори отримують свій відсоток.