Відділ державної виконавчої служби Шполянського районного управління юстиції повідомляє

Що потрібно знати про особистий прийом громадян

Громадянин України має законне право звернутися до державного службовця та особисто отримати відповіді на свої питання. Дане право закріплено та офіційно врегульовано, а точніше — Статтею 22 Закону України «Про звернення громадян». Відповідно до нього незалежно від форми власності керівники чи інші посадові особи органів державної влади, місцевого самоврядування, установ, підприємств і організацій повинні організовувати особистий прийом громадян.

Які нюанси варто знати про такий прийом?

Особистий прийом проводиться на регулярній основі, в чітко визначені дні і години. Цей графік зі зазначенням прізвищ посадових осіб, які мають приймати відвідувачів, можна знайти в приміщеннях органів та установ юстиції, у вільному та зручному доступі.

Звернення на особистому прийомі реєструють у звичайному порядку. Звичайно, не всі питання можливо вирішити відразу, але вони в будь-якому разі розглядаються. Якщо не безпосередньо на прийомі — то у порядку розгляду звичайних письмових звернень. Громадянин сам може зазначити, відповідь у якій формі він бажає отримати — чи то у письмовій, чи у усній.

Прохання пред’явити документи, що засвідчують особу відвідувача — абсолютно правомірні, а відсутність таких документів — вагома підстава для відмови у прийомі.

Зазвичай процедура досить проста — відвідувачу пропонують представитись та викласти суть свого питання. Якщо це — повторне звернення, особа, що приймає, вивчає документи з цієї справи перед прийомом. Керуючись законодавством, необхідними правовими актами, в межах своєї компетенції, держслужбовець по можливості одразу приймає оптимальне рішення:

  • Задоволення прохання чи вимоги (озвучує порядок та строки виконання рішення);
  • Обґрунтована відмова (мотиви такого рішення та як його можна оскаржити);
  • Прийняття письмової заяви або скарги (коли прийняти рішення по питанню безпосередньо на прийомі неможливо);
  • «Переадресація» до іншого органу/установи, з наданням назви, адреси, номеру телефону (якщо питання громадянина не відноситься до компетенції органу чи установи, на прийом до якого він прийшов).

Прийомний день громадян в відділі державної виконавчої служби Шполянського районного управління юстиції — ПОНЕДІЛОК з 9.00год до 13.00год та з 14.00 до 18.15год. Звернувшись в даний день, Ви маєте право ознайомитись з матеріалами провадження та робити з нього необхідні Вам копії чи виписки в той же день. В інші дні державні виконавці можуть здійснювати вихід за місцем знаходження боржника чи його майна, а тому вони можливо будуть відсутні за місцем розташування Відділу державної виконавчої служби Шполянського РУЮ.

Про отримання довідки

В відділ державної виконавчої служби Шполянського районного управління юстиції постійно звертаються громадяни з метою отримання певної довідки. Тому доводимо до відома жителів району, що для отримання будь-якої довідки, в тому числі довідки про отримання чи не отримання аліментів, особа повинна звернутись з письмовою заявою на ім’я начальника відділу державної виконавчої служби. В зв’язку з численними зверненнями громадян для отримання довідки про отримання чи не отримання аліментів наводимо зразок заяви яку необхідно подати до ДВС:

                                                        Начальнику
ВДВС Шполянського районного
управління юстиції
Черкаської області
від /Прізвище, ім’я, по-батькові/
/Адреса/Телефон/

З А Я В А
Я, /прізвище, ім’я, по-батькові/ не отримувала аліментів та іншої грошової допомоги від (прізвище, ім’я, по-батькові боржника) в період з _____._________ 20____р. по ____._________ 20____р. в зв’язку з цим прошу видати мені довідку за даний період про те, що я не отримувала аліменти для пред’явлення по місцю вимоги.

Додаток: копія паспорта.

Дата Підпис

Прохання до заявників, чітко вказувати яку довідку (про що саме) вам необхідно та за який період та завчасно подавати до ВДВС, оскільки заява про видачу довідки реєструється в канцелярії ВДВС, після чого протягом 10 днів державним виконавцем буде видано відповідну довідку(точну дату та час запитуйте в державного виконавця).

 

ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА КОРУПЦІЙНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ ТА УСУНЕННЯ ЇХ НАСЛІДКІВ

За вчинення корупційні правопорушень винних осіб притягують до відповідальності — дисциплінарної, цивільно-правової чи кримінальної. Заходи кримінально-правового характеру використовують у тому разі, коли було вчинено злочин, зазначений у Кримінальному кодексі України. Якщо говорити про те, яка саме дисциплінарна відповідальність застосовується, то це — звільнення із служби (роботи). Конституція і закони України визначають особливості притягнення до відповідальності осіб, які вчинили корупційні правопорушення або тих, кого підозрюють у таких діях.

Можливо:

  • дострокове припинення повноважень особи на виборній посаді;
  • припинення повноважень посадової особи на посаді;
    • звільнення, що здійснюється за рішенням Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України;
    • звільнення військової посадової особи з військової служби у зв'язку з притягненням до кримінальної відповідальності за корупційне правопорушення;
    • відсторонення особи від виконання службових повноважень.

    У разі виявлення корупційного правопорушення проводиться службове розслідування. Порядок даного процесу визначено Кабінетом Міністрів України, за поданням. Його мета — виявити умови і причини правопорушення. Якщо було прийнято відповідне вмотивоване рішення суду, особі, звільненій через корупційні правопорушення, забороняють знову працювати в органах державної влади, міського самоврядування. Може також бути встановлено відшкодування збитків, завданих державі.

    Нормативно-правові акти, рішення, видані внаслідок порушення вимог Закону, підлягають скасуванню або можуть бути визнані незаконними в судовому порядку за заявою. Фізичні та юридичні особи, права яких порушено через корупційне правопорушення і яким завдано моральної або майнової шкоди, мають право на відновлення прав, відшкодування збитків. У разі коли збитки завдані внаслідок незаконних рішень, дій або бездіяльності суб'єкта, який здійснює заходи щодо запобігання і протидії корупції, вони відшкодовуються з Державного бюджету України. Кошти та інше майно, одержані внаслідок вчинення корупційного правопорушення, підлягають конфіскації або спеціальній конфіскації за рішенням суду.

    Роман НЕЇЛЕНКО, в. о. начальника відділу ВДВС Шполянського РУЮ