ЯКБИ МИ ВЧИЛИСЬ ТАК, ЯК ТРЕБА…

Полишивши активну політичну діяльність, я перебуваю в лавах небайдужих людей, які роблять спроби впливати на суспільне життя району. Зокрема, був членом Громадської ради при Шполянській райдержадміністрації, термін якої закінчився 8 жовтня 2016 року. Всеукраїнське товариство «Просвіта» імені Тараса Шевченка, членом якого я є з 2010 року, делегувало мене представляти його в цьому дорадчому органі. Згідно з інформаціями в газеті «Шполяночка+» та на сайті Шполянської РДА, на мене подано необхідний пакет документів і я став кандидатом у члени майбутнього складу Громадської ради. На календарі — 1 листопада, а з 8 жовтня вже повинна працювати ГР нового скликання.

Місцева постмайданна влада декларує свою роботу прозорою, відкритою, публічною, профе-сійною, правовою, такою, що бореться з корупцією. Здається й найбільше була б зацікавлена в своєчасному створенні свого дорадчо-консультативного органу — помічника, який сприятиме реалізації громадянами конституційного права на участь в управлінні державними справами.

Насправді ж відбулася ціла купа порушень у виконанні Постанови КМУ №996 від 3 листопада 2010 року, яка регламентує функціонування ГР.

Інформація по створенню Громадської ради на сайті райдержадміністрації висвітлена 14, 22 вересня та 18 жовтня й розкриває грубі порушення постанови органом, який створює ГР, та ініціативною групою.

Зупиняюсь на конкретних пунктах цих порушень.

Виходячи з терміну завершення роботи попереднього складу ГР (8 жовтня), формування нового «повинно розпочатися за 60 календарних днів визначеної дати проведення установчих зборів, утворює ініціативну групу з їх підготовки...», тобто, не пізніше 8 серпня, а насправді розпочато 14 вересня.

«Не пізніше ніж за 45 календарних днів до проведення установчих зборів в обов’язковому порядку оприлюднює на своєму сайті повідомлення про дату, час, місце, порядок проведення установчих зборів, порядок подання заяв для участі в установчих зборах, відомості про склад ініціативної групи…».

«Приймання заяв для участі в установчих зборах припиняється за 30 календарних днів до їх проведення».

«Ініціативна група складає за сім календарних днів до проведення установчих зборів список кандидатів до складу ГР, які братимуть участь в установчих зборах, та список, яким відмовлено в участі в установчих зборах, із зазначенням підстави для відмови».

27 жовтня відбулося зібрання, на яке запросили кандидатів до складу ГР та членів ініціативної групи.

Чомусь перший заступник голови райдержадміністрації, а не уповноважений представник ініціативної групи, розповів, що подано заяви від 14-ти громадських організацій. До двох із них не додали певні документи й не прийняті до розгляду. У процесі розгляду з’ясувалося, що від однієї з організацій заявлений державний службовець, що суперечить положенням постанови, і його кандидатура була знята з розгляду.

Замість проведення установчих зборів перший заступник закрив зібрання, оголосивши, що треба чекати розпорядження голови райдержадміністрації. Моя пропозиція провести збори, зумовлена прописаним нормам постанови, була відхилена.

28 жовтня я повторно запропонував повернутися у правове поле — провести установчі збори за участю кандидатів до складу ГР, скласти протокол й передати голові РДА як підставу для підготовки відповідного розпорядження, потім призначити дату першого засідання ГР з відповідним переліком питань (обрання голови, заступника, секретаря, прийняття положення, регламенту тощо).

Незважаючи на безліч порушень, я все ж сподіваюся на професійність та законослухняність задіяних сторін і, нарешті, спільними зусиллями вдасться сформувати нову Громадську раду.

Олексій ПІРОГОВ.

м. Шпола.