Якою стане школа майбутнього в Україні

    Модель Шполянської школи-ліцею передбачає кардинальні інновації

    Час високотехнологічного інформаційного суспільства уже давно панує у світі.

До України поки що дістається лише його відлуння.

Але декілька важливих кроків до великого прогресу уже зроблено, зокрема, прийнято новий закон про освіту. Фундамент всіх основ суспільного життя закладений саме в цій важливій сфері, котра має бути забезпечена високою якістю людського потенціалу, рівнем освіченості і культури нації. Без цього ми не досягнемо успіхів і процвітання, це потрібно розуміти всім.

     Оновлена система освіти в першу чергу має бути направлена на виховання відповідальної особистості, здатної до самоосвіти і саморозвитку, котра вміє мислити і опрацьовувати інформацію, використовувати набуті знання і вміння для творчого розв'язування проблем, прагне змінити на краще своє життя і життя своєї країни.

    Про школу майбутнього саме на таких засадах розмови тривають уже не одне десятиліття. І лише після Революції Гідності поволі починає скресати крига, хоча все одно нібито здаються захмарними новітні моделювання освітньої системи.

    Як відомо, торік Черкаська обласна рада затвердила обласну цільову Програму «Інноваційні школи Черкащини» на період до 2020 року, яка має на меті створення умов для перспективного розвитку інноваційних шкіл, впровадження інновацій в освітній процес з урахуванням сучасних світових тенденцій.

    До числа 29 шкіл-переможців конкурсного відбору увійшов і один навчальний заклад зі Шполянщини — міська ЗОШ НВК №2-ліцей.

   В рамках реалізації програми шляхом співфінансування з районного та обласних бюджетів для ліцею придбано на суму 200 тис. грн. три інтерактивні комплекси і цифровий комплекс «Лабораторія «Ейнштейн». Більш того, на базі ліцею в цьому році відкрито інноваційний клас в рамках програми «Інтелект України», де навчається 15 діток, відібраних за відповідними критеріями рівня розвитку. Для оснащення класу і створення умов для навчання цих діток за кардинально новою програмою освоєно з районного бюджету 100 тис грн. Також для школи придбано набір сучасного конструктора «ЛЄГО», створено позаурочний факультатив для зацікавлених учнів, які відвідують заняття у окремому класі у керівника — вчителя інформатики Аліни Вихристенко.

   Коли йдеться про такі важливі прогресивні проекти, то зовсім не шкода ресурсів для їх реалізації. Хоча розроблений комп’ютерною програмою візуальний проект школи майбутнього на базі ліцею, котрий вражає абсолютно новими підходами і до зовнішнього вигляду закладу, і організації самого навчання, — коштує, ймовірно, не один десяток мільйонів гривень. Саме до цього і прагнутиме громада у найближчі десятиліття, аби досягнути максимальної ефективності школи для кожної дитини, котра навчиться досліджувати, обговорювати, осмислено конструювати ідеї і зв’язки в  контексті проблем реального світу, створювати актуальні проекти. Основна ідея школи майбутнього полягає в зацікавленості учнів у тому, що вони вивчають, та у мотивації дослідження нових ідей і опановування нових  навичок.

    У школі майбутнього діти вчитимуться не тільки читати, писати, рахувати. Їх научать вчитися, працювати і адаптуватися до умов зовнішнього світу. Саме це і повинно бути покладено в основу всієї системи освіти, яка б готувала людину майбутнього.

    Якщо у міському ліцеї вже окреслили модель свого майбутнього, то всі вищі сили вже запрацювали для її матеріалізації. «Своїм кроком рік за роком», — як сказав один із героїв старого доброго кінофільму «Гостя з майбутнього», дістанемось до мрії. Кожна наполеглива краплина камінь точить.

Наталія ДАВИДЕНКО