Завод запасних частин іде під ніж?

Шполяни вже давно стали свідками занепаду одного з найбільших підприємств Шполянщини — заводу ВАТ «Метровагонмаш». Про оголошений Фондом державного майна аукціон на продаж майна заводу, яке було націоналізоване, неодноразово повідомляла і «Шполяночка+». Цікаво, що тут маються на увазі лише нежитлові приміщення заводу запасних частин. Інші ж об’єкти та виробниче обладнання підприємства вже передано у приватну власність. Тож, поки для самої будівлі заводу ще шукають власника, то його «начиння» вже почали вирізати, а власникам квартир колишнього гуртожитку взагалі натякають про незаконність приватизованого ними житла.  

Скандал навколо заводу запасних частин вже неодноразово привертав увагу засобів масової інформації та громадських активістів, які починаючи з 2015 року, відстоювали підприємство, захищаючи від пограбування та рейдерства.

Що наразі відбувається на підприємстві і хто є теперішнім власником майна спробувала дізнатись «Шполяночка +».

Проте, справа виявилась не з легких. Відкриті джерела інформації надають кілька варіантів про керівництво заводу. Шполянський завод запасних частин (філія «Метровагонмаш»), керівник — Ворона Віктор Валентинович; ТОВ «Шполянський завод запасних частин», керівник — Шандрук Михайло Арсенович; ТОВ «ШЗЗЧ - Метровагонмаш», керівник — Винарський Дмитро Васильович. І оскільки в реєстрі останнього значиться вулиця Соборна, а не Леніна, це свідчить про зовсім недавню реєстрацію, а, отже, можна зробити висновки, що саме останній є нині власником обладнання на заводі запчастин.   

За офіційним коментарем ми звернулись до представника підприємства Віктора Ворони, аби він надав хоч якусь інформацію з приводу подальшої долі підприємства та планів нового власника. Однак бажання спілкування з журналістами ніхто так і не виявив.

А пролиття світла на все, що відбувається, хотілося б багатьом. Особливо мешканцям п’ятиповерхового будинку — колишнього заводського гуртожитку, які мають проблему із комунікаціями, що належать заводу, але досі продовжували обслуговувати квартири. Людей вже неодноразово лякали відімкненням електроенергії та водопостачання.

— За останній рік нас тричі збирали представники власника заводу, але щоразу від якогось нового, — каже мешканка будинку Тетяна Покутнєва. — Як нам надалі жити, ніхто нічого не пропонує, уже чотири місяці ми не платимо за газ і воду заводу, бо там закрили всі рахунки. Збираємо тепер готівку, але що буде далі, нікому не зрозуміло.

До того ж, до власників приватизованих квартир колишнього гуртожитку надійшла інформація, що, буцімто, прокуратурою ставиться під сумнів законність приватизації квартир у цьому будинку, і що люди проживають в ньому незаконно. Наприкінці минулого тижня знову оголосили про збори, на яких усе мав пояснити представник обласної прокуратури. Однак ніхто до людей так і не приїхав, і вони не знають, що їх чекає у майбутньому.

У міській раді вбачають два виходи із ситуації, що склалась. Створення ОСББ або передача приміщення до комунальної власності. Разом з тим, оскільки, квартири в цьому будинку всі приватизовані, виникають серйозні юридичні перепони з передачею у комунальну власність. А у випадку створення ОСББ жителі отримують під своє управління й інженерні мережі (газо-, водо- та електропостачання). У цьому випадку Шполянська міська рада, у відповідності до законодавства, надасть новоствореному об’єднанню співвласників ще й необхідну фінансову допомогу — 60% від потреби.

Нагадаємо, що торги по нерухомому заводському майну відбулися в січні та березні поточного року, однак учасників на них не було зареєстровано жодного. Як повідомив перший заступник міського голови Віталій Плетінь, Фонд державного майна повідомив міськраду про те, що наступні торги відбудуться 28 вересня. Тепер стартова ціна вже знизилася із 9 до 7 мільйонів грн. Якщо цього разу об’єкт таки буде продано, то і у наявної електричної підстанції, яка обслуговує багатоквартирний будинок, також з’явиться власник, який і прийматиме рішення щодо ситуації з жителями колишнього гуртожитку.  

А от нові власники придбаного рухомого майна свої наміри демонструють більш ніж зрозуміло — демонтаж уже розпочався. Це відразу ж привернуло увагу місцевих громадських активістів.

— Минулого четверга, 13 вересня, ми отримали інформацію, що котельню заводу вирізають і відправляють на металобрухт, — розповів присутній на події активіст Сергій Коваль. — Кілька небайдужих чоловіків заблокували виїзд із заводу. Невдовзі там з'явилася вантажівка. За документами вона везла 8 тон металевих виробів — нібито продукції заводу. Насправді виявилося, що нові власники вирізали й вивозять котельню заводу. У нас виникла підозра, що завод хочуть вирізати, або вивезти обладнання. Ми викликали поліцію, бо не збираємось спокійно спостерігати, як нищать унікальний промисловий об’єкт.  

І поки пристрасті навколо заводу ще вирують, у відновлення виробництва на заводі вірять хіба що невиправні оптимісти.

Марія ОСИКА