1.1. Дані про планову діяльність.
Будівництво автогазозаправного пункту за адресою: 20603, Черкаська обл., м. Шпола, вул. Івана Піддубного, 10.
Застосування ЗВГ як моторного палива для автотранспорту забезпечує переведення автопарку на більш економічний і екологічно чистий (у порівнянні з бензином і дизельним пальним) вид палива вуглеводного газу.
Запроектований об’єкт складається з:
n моноблочної мобільної станції на залізобетонній плиті;
n майданчика АЦ газу;
n резервуару газу.
Автомобільний газозаправний пункт (АГЗП), призначений для виконання технологічних операцій із заправки автомобілів і прийому зрідженого вуглеводного газу (далі ЗВГ) на АГЗП.
Обладнання вузла заправно-зливного передбачає виконання наступних технологічних операцій:
n прийом ЗВГ із автоцистерни і подача до резервуару через насосну установку;
n заправка паливних балонів автотранспорту зрідженим вуглеводневим газом (далі ЗВГ ).
Аналіз роботи показує, що викиди випарів палива відбуваються під час зберігання палива в ємкостях, заправці балонів автомобілів та під час заправки ємкостей.
Прийняті технологічні рішення дозволяють значно зменшити негативний вплив на навколишнє середовище.
Об'єм резервуару — 9,96 м3.
Автомобіль заправляється у середньому 3 хвилини.
Пропускна здатність —150 заправок за добу.
Робота — цілодобова, 360 днів на рік.
Рельєф ділянки спокійний.
На АГЗП здійснюються технологічні операції:
n прийом з автоцистерн та відпуск палива.
Технічне обслуговування та ремонт обладнання проводиться спеціалізованими організаціями по договору на обслуговування.
Оператор зобов’язаний слідкувати за рівнем палива у резервуарі.
При будівництві на стан атмосферного повітря об’єкт не спричинятиме негативного впливу. При експлуатації також значно не впливатиме на стан атмосферного повітря.
Безпосереднього та прямого впливу на водні об’єкти запроектовані не завдають негативного впливу. Цим розділом проекту не передбачається забирати воду безпосередньо з природних джерел.
Територія покрита асфальтними доріжками, до об’єкта існує асфальтове покриття.
Інженерне забезпечення об’єкта, де основними споживачами електроенергії є:
n технологічне обладнання інфраструктури;
n електроосвітлення приміщень;
n зовнішнє освітлення території.
Викиди зріджених вуглеводних газів (ЗВГ) при виконанні технологічних операцій відбуваються після кожного заправлення автомобіля під час від'єднання струбцини від штуцера балона автомашини та після зливу ЗВГ з автоцистерни у стаціонарну ємність.
1.2. Засоби здійснення проектованої діяльності:
Основним завданням проекту є створення необхідних умов для виробництва та зберігання продукції:
n організація роботи закладу згідно з санітарно-гігієнічними нормами;
n створення сприятливих умов для інженерно-технічного персоналу.
2. Суттєві фактори, які впливають або можуть впливати на стан навколишнього середовища з урахуванням можливості виникнення надзвичайних екологічних ситуацій:
n суттєві фактори, які впливають або можуть впливати на стан навколишнього середовища — відсутні.
n при дотриманні основних правил пожежної безпеки, техніки безпеки і охорони праці та за умови організації правильної експлуатації виникнення надзвичайних екологічних ситуацій виключається.
3. Кількісні та якісні показники оцінки рів-нів екологічного ризику та безпеки для життєдіяльності населення планованої діяльності і заходів, що гарантують здійснення діяльності відповідно до екологічних стандартів і нормативів.
При виконанні робіт при реконструкції від двигунів внутрішнього згорання (ДВЗ) автотранспорту та будівельних машин і механізмів в атмосферне повітря викидаються в незначній кількості такі забруднювальні речовини: вуглецю оксид, азоту діоксид, граничні вуглеводні, заліза оксид, марганцю оксид, сірчистий ангідрид, сажа.
Монтажні роботи виконуються без викидів в повітряне середовище забруднювальних речовин. Шумовий вплив при будівництві — тимчасовий і тільки в робочі години.
При функціонуванні чинитиметься незначний негативний вплив на повітряне та водне середовища. На мікроклімат, геологічне середовище, ґрунт, рослинний та тваринний світ, соціальне та техногенне середовища негативного впливу не чинитиметься.
3.1. Вплив проектованого об’єкта на повітряне середовище:
На повітряне середовище чинитиметься незначний вплив, обумовлений незначним забрудненням атмосферного повітря за рахунок викидів забруднювальних речовин від об’єкта та від роботи двигунів внутрішнього згорання (ДВЗ) автотранспорту.
На запроектованому об’єкті в процесі експлуатації, після застосування необхідних технічних засобів будуть наступні викиди:
n валовий викид в атмосферу по майданчику складає 1,117 тонн/рік.
Максимальні концентрації по всім забруднювальним речовинам у приземному шарі атмосфери від проектованих джерел викиду при функціонуванні об’єкта проведено з урахуванням фону і вклади проектованого об’єкта в забруднення атмосферного повітря не перевищують нормативних.
3.1.1.Шумовий вплив проектованого об’єкта.
Виконання заходів із захисту від внутрішніх та зовнішніх шумів дозволить досягти нормативних значень рівнів шуму в приміщеннях та на території.
3.1.2. Вплив проектованого об’єкта на водне середовище.
Побутові стоки від санітарно-технічних приладів надходятьть до існуючих мереж.
При функціонуванні об’єкта забруднення поверхневих і підземних вод не відбудеться.
3.1.3. Вплив проектованого об’єкта на ґрунт.
Прилегла територія до об’єкта впорядкована.
Для виключення ерозії поверхневого шару ґрунту після закінчення будівництва передбачено влаштування газонів на площі з підсипкою рослинного грунту.
Перелік всіх заходів, передбачених у проекті для виключення негативного впливу на поверхневий шар грунту в проекті.
При експлуатації об’єкта негативного впливу на поверхневий шар ґрунту не очікується.
3.1.4. Відходи.
Відходи утворюються при експлуатації об’єкта і поділяються на тверде побутове сміття (ТПС) і виробничі відходи, люмінесцентні лампи.
До початку експлуатації проектованого адміністративного будинку Замовником будуть укладені відповідні договори на вивіз твердих побутових відходів та люмінесцентних ламп, відповідно до законодавства.
4. Вжиті заходи щодо інформованості громадськості про плановану діяльність, мету і шляхи здійснення.
Замовником зроблено опублікування в засобах масової інформації — заяву про наміри та заяви про екологічні наслідки діяльності будівництва об’єкта з благоустроєм і озелененням території та його експлуатації.
Зобов’язання замовника щодо здійснення проектних рішень у відповідності з нормами і правилами охорони навколишнього середовища і вимог екологічної безпеки на всіх етапах будівництва та експлуатації об’єктів проектованої діяльності:
ГІП забезпечує проектування і авторський нагляд за будівництвом у відповідності з погодженою проектно-кошторисною документацією, яка розроблена з врахуванням діючих норм і правил з охорони праці і навколишнього середовища.
Замовник разом з підрядною будівельною організацією забезпечує будівництво у відповідності з екологічними вимогами.
Замовник забезпечує безаварійну експлуатацію об’єкта у відповідності з нормами і правилами охорони праці з врахуванням техніки безпеки, пром-санітарії і охорони навколишнього середовища, за що несе відповідальність в порядку, встановленому законодавством.
У цьому проекті проведені розрахунки показують, що об’єкт не перевищує встановлені ГДК.
Генпроектувальник забезпечує проектування і авторський нагляд за будівництвом у відповідності з погодженою проектно-кошторисною документацією, яка розроблена з врахуванням діючих норм і правил з охорони праці і навколишнього середовища.
При проведенні господарської діяльності замовник зобов’язаний:
n експлуатувати об’єкт у відповідності з діючими стандартами, нормами і правилами в галузі охорони навколишнього середовища і техніки безпеки;
n забезпечити виконання комплексу організаційно-технічних заходів, правил надійності;
n здійснювати моніторинг навколишнього середовища.