В Україні з липня різко зросте абонплата на газ. Суми в другій платіжці збільшаться приблизно на 24%. Водночас Кабмін на вимогу МВФ припинить регулювати тариф на блакитне паливо, передає «Газета по-українськи».
З одного боку, тариф залежить від постачальника, а з іншого - від того, скільки за "газовий рік" (із жовтня до жовтня) блакитного палива ви витратили.
Наприклад, якщо в середньому ви споживали 90 куб. м газу (опалювали будинок), то до липня абонплата становитиме 98,1 грн, а після - 121,5 грн. Тобто платіжка збільшиться на 23,4 грн.
У Нафтогазі заявили, що зараз у Європі найнижчі ціни на блакитне паливо.
- Цінова ситуація на ринку сприяє намірам уряду лібералізувати ринок газу для населення з 1 липня цього року. У міжопалювальний сезон передумов для зростання цін значно менше, ніж холодної пори року. Історично низькі ціни, великі запаси газу в європейських і українських сховищах в літній період - все це дасть змогу зробити плавний і безпечний перехід для українських споживачів до вільного ринку, - зазначив голова правління Нафтогазу Андрій Коболєв, повідомляє пресслужба НАКу.
Одна з умов меморандуму з МВФ - Кабмін не повинен регулювати вартість газу. Це призведе до того, що українці платитимуть більше, коли газ у світі дорожчає, і платитимуть менше, коли він дешевшає.
Позитивний момент: не буде прив'язки до імпортного паритету, який в окремі місяці був навіть вищим за ціну на газ в Україні. З другого ж боку, коли газ почне дорожчати, ніхто не зможе обмежити його максимальну ціну для домогосподарств.
У Міністерстві фінансів уже встигли заявити, що газ точно дешевшатиме, навіть під час опалювального сезону.
- Зараз є всі підстави вважати, що ми минули складний кризовий етап в економіці. Буде встановлено ринковий механізм формування ціни на газ. Зараз вартість - більше 4 тисяч, тоді як на ринку - 2275 грн. Отже, ціна на газ у період опалювального сезону для населення буде знижена, - підсумував Сергій Марченко.
У будь-якому разі домогтися конкуренції на ринку та кінця монополії Нафтогазу можна, тільки створивши ринкові механізми. І для цього українці повинні платити за блакитне паливо не за регульованим, а за вільним тарифом.