З 1 вересня 2018 року в 10-му класі можна буде вивчати інтегрований курс «Природничі науки». Він впроваджується в межах експерименту, до участі у якому запрошує школи Міністерство освіти та науки України. Експериментальні програми розроблено для класів суспільно-гуманітарного, спортивного та художньо-естетичного спрямування. Курс може викладатися лише для учнів, що не планують складати ЗНО із природничих предметів, а викладати курс можуть вчителі природничих предметів без обов’язкового проходження курсів підвищення кваліфікації. Упродовж пілотного проекту планується поетапно розробити необхідне навчально-методичне забезпечення та апробувати методику для моніторингу й перевірки якості природничих знань учнів. Як сприймають новий проект освітяни та учнівська молодь Шполянщини – в експрес-опитуванні кореспондента «Шполяночка +»:
Оксана КУРІННА, завідувач районного методичного кабінету відділу освіти, у справах сім’ї, молоді та спорту Шполянської райдержадміністрації:
— На мою думку, це правильно. Адже задум полягає у тім, що такий інтегрований курс призначений учням 10-11 класів, для яких природничі предмети не є профільними, і вони не планують складати ЗНО із цих предметів. Коли я запитую своїх 11-класників, у яких викладаю математику: «Ви за те, щоб у вас залишалося на етапі 10-11 класів 21 обов’язковий для отримання атестата предмет, чи за те, щоб у вас на цьому етапі було всього 10 предметів (з фізкультурою у тому числі), з яких ви матимете 4-5 предметів як профільні для поглибленого вивчення?», то відповідь однозначна: краще вивчати 4-5 предметів, які потрібні для вступу досконало, а не 20-21 під примусом, для атестата. Я вважаю, що запровадження такої моделі профільної старшої ланки дасть нашим старшокласникам значно більше користі, ніж консервація старої пострадянської моделі єдиного класного колективу з 1-го по 11-й класи.
Ольга ТОЛЧІНІНА, вчитель хімії і біології:
— Я вважаю, що таким чином Міністерство має намір готувати молодь на здобуття робітничих професій. Для здобуття вищої освіти треба навчатися в спеціалізованих закладах, поглиблено вивчати обрані предмети.
Аліна ТУЛУМАН, десятикласниця:
— Я готуюся до здачі ЗНО з таких предметів як українська і англійська мови та історія. Саме ці предмети мені необхідно досконало освоїти, щоб вступити на омріяний факультет вишу. Тож я багато часу приділяю їх поглибленому вивченню. І було б дуже добре, якби біологію, хімію й фізику об’єднали в один предмет, чим би значно розвантажили учнів гуманітарних класів. Це логічна реформа і думаю, що мої ровесники згодні зі мною.
Володимир БОРИМСЬКИЙ, директор Мар’янівського НВК:
— Інтеграція навчальних предметів веде до спрощеного вивчення цих навчальних дисциплін та комплексного сприйняття зовнішнього світу або якогось середовища. Це дає можливість скоротити години навчального плану і цим розвантажити учнів. Якщо розвантаження не потрібне, то вивільнені години спрямувати на вивчення більш важливих навчальних дисциплін. Такий підхід актуальний у старших та випускних класах, особливо при підготовці до ЗНО.
Спілкувалася Наталія ДАВИДЕНКО