ДУМКИ ВГОЛОС
Минулого тижня в руки журналістам «Шполяночки+» потрапив інформаційний бюлетень Академії стратегічних досліджень з даними соцопитування шполян «Щодо стану транспортних шляхів у м. Шпола».
За даними опитування, перше місце міського рейтингу проблем, що турбує понад 50% жителів міста, займає ремонт доріг. Також, згідно з результатами опитування, 56% жителів Шполи вважають стан доріг в місті поганим, 30% опитуваних вважають його задовільним, 11% — добрим, 2,6% — гарним.
Але й той факт, що робіт по ремонту доріг робиться в місті чимало, заперечити важко. Тому суху мову цифр журналісти «Шполяночки+» вирішили перевірити, провівши власне опитування жителів Шполи.
Валентина ЛІСОГОР, підприємець:
— Стан доріг у місті насправді жахливий. Їх тільки нещодавно почали ремонтувати, але роботи ще дуже багато. Та якщо дороги хоч трохи «латають», то тротуарам увага взагалі не приділяється. На підборах ходити взагалі неможливо.
Ольга МАРКОВА, службовець:
— Дуже позитивно зустріли звістку про те, що наша вулиця Котляревського буде з дня на день заасфальтована. Навіть не віриться, адже ми живемо майже на околиці, але стан цієї дороги був схожий на посткатастрофічний — особливо після дощів не можна було ні ходити, ні їздити, хоч човнами обзаводься (сміється — ред.). Тепер наше життя неабияк зміниться — отримаємо комфорт! В одному хотілося б бути впевненим: щоб роботу здійснили якісно і цей асфальт прослужив багато років.
Павло ЗАЧЕПА, вчитель:
— На дорогах потрібно зробити капітальний ремонт. Тільки він може допомогти. Звісно, добре, що зараз дороги почали ремонтувати, приємно і проїхати, і пройтись по відремонтованій Європейській. Але побачимо, як довго вона витримає. Бо в ремонті нинішніх доріг, по яких їздить значно більше машин, ніж колись, потрібно застосовувати сучасні технології.
Анастасія КЛИМЕНКО, молода мама:
— Деякі вулиці у Шполі відремонтували, але неповністю. Наприклад, вулицю Європейську поремонтували лише наполовину, до Лебединської її не довели. Та й саму Лебединську не завадило б підлатати. Окрім доріг ремонтувати потрібно ще й тротуари. Я часто гуляю містом з маленькою дитиною і хотілося б, аби у ньому були нормальні тротуари.
Микола СТОРЧАК, таксист:
— Якось на дорозі я навіть колесо порізав на машині, але якщо порівняти з іншими містами, то в нас дороги дещо кращі. Цього року їх почали ремонтувати, однак роботи ще багато. Хотілося б, аби ремонтували значно більше. На мою думку, увагу треба звернути на вулицю Лебединську, а також на вулиці, які на виїздах з міста.
Сергій ГАВУРА, охоронець:
— Після того, як у Шполі переобрали міського голову, то й стан доріг став покращувазатися. Їх почали ремонтувати. Щоправда, не скрізь, ще дуже багато невідремонтованих вулиць та провулків. Я думаю, що у першу чергу «латати» потрібно центральні вулиці. Вони взагалі повинні бути у відмінному вигляді. Бо, якщо дороги погані, то і машини на них ламаються, і ДТП може трапитися. Я сам водій, тому дуже добре це розумію. Скажу так, що кожний водій незадоволений нашими дорогами. Спитайте це у будь-кого, хто має машину, і відповідь буде така ж.
Борис Якович, пенсіонер:
— Я дуже часто їжджу велосипедом, тому об’єктивно можу сказати: ям на дорогах дуже багато. На тих вулицях, якими я їжджу, доріг немає — яма на ямі. Через це свій двоколісний транспорт доводиться ремонтувати дуже часто. І якщо вдень ями ще якось можна оминати, то в темну пору доби навіть покалічитися можна. Ось, наприклад, дружина їздить вночі на роботу, то їй добре відомо, що таке ями.
Ірина ШЕВЧЕНКО, приватний підприємець:
— У мене таке побажання: по вулиці Свободи не вистачає лежачих поліцейських, бо тепер по новому асфальту всі машини «зрізують» шлях і ідуть на великій швидкості. Мешканці вже не раді новій дорозі, яка перетворила тиху вулицю на трасу. На провулку біля гімназії стелили асфальт і подушка під ним з камінців викликає сумнів своєю присутністю. Це ж наші податки, тому не байдуже, як витрачаються кошти. Краще менше зробити, але якісніше.
Ігор ДАРМОСТУК, водій:
— Думаю, що по місту дороги відремонтували вже десь відсотків на сорок. Їхав по місту, то бачив, що трохи щось роблять. Але у цьому напрямку потрібно ще працювати й працювати, бо якщо об’єктивно говорити, то можна сказати, що доріг немає. Та сподіваємося, що нинішня влада щось таки зробить. Хоча навряд вдасться зробити скрізь капітальний ремонт, мабуть, обмежаться лише ямковим. Вважаю, що максимально потрібно ремонтувати центральні вулиці міста, бо саме ними їздить найбільше транспорту.
Ігор ОЛІЙНИК, голова вуличного комітету:
— Останнім часом і справді на багатьох вулицях Шполи з’явився новий асфальт і це не може не радувати. І вже стає не такою примарною мрія всіх жителів моєї вулиці Карбишева про те, що і на ній буде колись асфальтне покриття. Порівняно з іншими вулицями наша дуже молода, їй зо три десятки років, проживають переважно молоді родини з дітьми. Кожен приводить своє обійстя до ладу, але псує вигляд загальний стан вулиці. Грейдерування полегшує проїзд по нашій дорозі лише на деякий час, а потім вона перетворюється на суцільні ями. Коли восени на замовлення міськради постелили асфальтне полотно на місці, де утворювалося справжнє озеро, і це було великою проблемою. Бо тепер надія зростає, що і нашу вулицю заасфальтують. Маємо намір звернутися з таким проханням до міського голови, щоб включив наш об’єкт до переліку планових робіт на найближчий час.
Серед доріг у місті, які, на думку шполян, мають бути відремонтовані у першу чергу:
Лермонтова, Різдвяна (колишня Ульянівська), Гончара (колишня Піонерська), Корольова, Нахімова, Олександра Кондратюка (колишня Кірова), Благовісна (колишня Калініна), Корнійчука, Волонтерська (колишня Комсомольська), Прозора (колишня Кошового), Шевченка, Лютнева, Лебединська, Калинова, Івана Богуна (колишня Жукова), Коцюбинського, Короленка, Суворова, Лисенка, Подолинського та Благодатна (колишня Колгоспна).
Що планує робити з дорогами міська влада?
За інформацією Шполянської міської ради, цього року в районному центрі з ініціативи міського голови Сергія КРАВЧЕНКА, яку одноголосно підтримав увесь депутатський корпус міськради, розпочалися масштабні роботи з ремонту дорожнього покриття. Зокрема, впродовж останнього місяця в районному центрі заасфальтували 11 вулиць і провулків, а також провели поточний ремонт доріг на 8 вулицях.
— Вирішення проблеми ремонту доріг — це одне із першочергових завдань, яке сьогодні стоїть не лише переді мною, а й усім депутатським корпусом міської ради. Лише за останній місяць нам вдалося капітально відремонтувати у місті 9 вулиць і 2 провулки, які раніше взагалі не мали асфальтного покриття. Загальна площа створеного дорожнього полотна становить близько 14000 квадратних метрів. Проте ми добре усвідомлюємо, що це далеко не весь перелік відремонтованих вулиць, який очікують від нас шполяни. Але ж потрібно розуміти, що гроші у міський бюджет «із неба не падають», і нам важко віднайти кошти одразу на все, ще й тоді, коли немає абсолютно ніякої фінансової підтримки з державного бюджету.
Але опускати руки у цьому питанні ми не збираємося, наразі покладаємо надію на перевиконання міського бюджету, яке очікуємо на друге півріччя. Це не стосується доріг міжобласного значення, таких як Лебединська, які ремонтувати коштом місцевого бюджету ми просто не можемо згідно із законодавством. Для її ремонту мають виділятися кошти з обласного бюджету. Однак, я добре розумію, що цих коштів не буде, принаймні найближчим часом, а дорога продовжуватиме руйнуватися. Тому я звернувся по допомогу до наших соціальних партнерів — Лебединського насіннєвого заводу. Вони вже нам допомогли з однією дорогою — заасфальтували вулицю Піддубного. Тепер просимо їх допомогти ще з однією вулицею.
Думка обласної влади
На терміновому вирішенні питання ремонту доріг наголошує і обласна влада, яка обіцяє жорстко контролювати ремонт доріг на всіх етапах.
Голова Черкаської обласної державної адміністрації Юрій Ткаченко вимагає від керівників районів чіткого плану проведення ремонту на автошляхах області:
— Я проїхався деякими районами — відразу видно, де в нас керівники-господарники, — наголосив після нещодавньої поїздки областю Юрій Ткаченко. — Це стосується як голів РДА, так і сільських. Ресурсу від держави бракує. Це — факт. Тому ми й шукаємо інші можливості.
Зокрема, розробили законний алгоритм співфінансування ремонту доріг загального користування місцевого значення із місцевих бюджетів. Тепер же кожен керівник району підготує мені спільно з дорожниками чіткий план ремонту автошляхів. І ми за ним звірятимемо, що зроблено. Якщо буде план задля відписки, то краще хай відразу готують заяви на звільнення. Дороги — це перше, на що ми із заступниками звертатимемо увагу, будучи в районах.