Що потрібно знати громадянам, які проживають на території Криму

Відповідно до Закону України «Про громадянство», громадянин України, який відповідно до чинного законодавства України є таким, що постійно проживає за кордоном, може вийти з громадянства України лише за його клопотанням. Оформлення виходу з громадянства України здійснюється за заявою особи на ім’я Президента України, яка подається до закордонної дипломатичної установи. При цьому датою припинення громадянства України у цьому випадку є дата видання відповідного Указу Президента України. Таким чином, Російська Федерація не може приймати будь-яких рішень щодо припинення українського громадянства мешканців АР Крим та міста Севастополя. Подавати будь-які заяви для збереження громадянства України не потрібно.

Державна міграційна служба України застерігає громадян у жодному разі не передавати паспорти громадянина України будь-яким особам та представникам іноземних держав, оскільки у майбутньому такі паспорти можуть бути використані для протиправної діяльності, наприклад, для продажу майна, отримання кредитних коштів тощо.

Територіальні підрозділи ДМС обслуговують з паспортних питань громадян, які зареєстровані в Автономній Республіці Крим та місті Севастополі, за місцем звернення на всій території Укрїни. Зокрема, йдеться про:

• оформлення паспорта громадянина України по досягненню 16-річного віку;

• відновлення втраченого паспорта громадянина України;

• вклеювання фотографій до паспорта громадянина України по досягненню 25- та 45-річного віку;

• заміну паспорта громадянина України у зв’язку зі зміною прізвища та з інших причин;

• оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон;

• оформлення проїзного документа дитини;

• реєстрацію місця проживання та місця перебування.

Кримчани, які змушені залишити півострів, можуть отримати перелічені паспортні послуги у найближчому підрозділі ДМС України за місцем прибуття.

Кримчани, які проживають на території півострова, можуть звертатися до спеціально визначеного підрозділу міграційної служби за адресою: Херсонська область, Новотроїцький район, смт. Новотроїцьке, вул. Чапаєва, 8 (1-ий поверх), або до іншого зручного підрозділу у Херсонській області.

Як отримати статус внутрішньо переміщеної особи
Для отримання довідки про взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції, яка підтверджує статус внутрішньо переміщеної особи необхідно звертатися за місцем фактичного проживання до органів соціального захисту населення.

Територіальний підрозділ ДМС (Шполянський РС) проставляє на зворотному боці довідки відмітку про реєстрацію місця перебування осіб, зазначених у довідці.

Нові умови реєстрації місця проживання
У зв’язку з набранням чинності окремих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг») в Україні змінилася система реєстрації місця проживання.

Відповідно до закону органом реєстрації визначено виконавчий орган сільської, селищної або міської ради, сільського голову (у разі, якщо відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено). Загальна процедура та вимоги щодо переліку документів, які необхідні для реєстрації, суттєво не змінилися.

Штампи до паспортів громадянина України проставляють органи реєстрації, за винятком випадків відновлення втрачених документів та оформлення першого паспорта громадянина України. Місцеві громади передаватимуть інформацію про реєстрацію місця проживання для внесення до Єдиного державного демографічного реєстру. Отже відтепер для отримання адміністративної послуги щодо реєстрації місця проживання, зняття з реєстраційного обліку, реєстрації місця перебування жителям міста Шпола необхідно звертатись до органу реєстрації Шполянської міської ради та до сільської ради території обслуговування.

Валентина ЩІПАНСЬКА, завідувач Шполянського районного сектора УДМС у Черкаській області.