На сьогодні Черкащина є однією із небагатьох областей, яка перебуває у «зеленій» зоні поширення COVID-19. Жителі області повинні бути готовими до входження в іншу зону, оскільки епідеміологічна ситуація змінюється щодня. Про це під час пресконференції заявила начальниця управління освіти ЧОДА Ольга Чепка, пише novadoba.com.ua.
− Учителям, керівникам навчальних закладів рекомендуємо зробити можливі заходи, щоб мінімізувати ймовірні наслідки, які вплинуть на перехід до дистанційного навчання. Найбільш вразливою є початкова школа, бо дистанційна освіта суперечить системі нової української школи. Нині при управлінні освіти створили робочу групу, яка розроблює методичні рекомендації для НУШ, аби ймовірний перехід на дистанційне навчання був більш цікавим, − зазначила Чепка.
За її словами, нині проводять анкетування серед батьків, які в 1-2 класі вже були учасниками освітнього процесу. Опитування створюють, щоб визначити спосіб залучення батьків до навчання. Ми рекомендуємо зацікавлювати школярів та сприяти ефективному засвоєнню знань, використовуючи ігрові методи.
− Дитина має отримати завдання та самостійно його виконати упродовж 10 хвилин, оскільки школяр повинен перебувати перед монітором комп’ютера не більше зазначеного часу. До таких предметів зараховують: музику, ознайомлення з навколишнім середовищем, малювання. Оскільки під час зазначених уроків дитина може впоратися із завданням без допомоги батьків. Коли ми проанкетували батьків, деякі предмети викликали занепокоєння, зокрема, вивчення англійської мови, без носія мовлення, математика та письмо. Дитина повинна лише в аудиторному форматі отримувати навики та розвивати моторику пальців, бо це є вимогами до почеркової компетенції в подальшому. Тому рекомендовано, наприклад, з третьої чверті перенести уроки письма на початок навчального року, – зазначила Ольга Чепка.
За словами начальниці управління освіти, головною умовою дистанційного навчання є ефективне впровадження ресурсного фонду: доступ до онлайн носіїв, якісний інтернет, практичні вміння та навички не лише дитини, а й вчителя.
– Необхідно пам’ятати, що це все-таки зараз важливі суб’єктні відносини між сторонами навчання. Поки будемо говорити щодо проблеми доступу до якісного зв’язку. Другий бік цього питання мають вирішити керівники шкіл. Вони, насамперед, несуть персональну відповідальність за створення та дотримання всіх епідеміологічних заходів в освітніх закладах. Починаючи від дошкільної освіти, шкільної, ліцеїв, коледжів та університетів, – зауважила Чепка.
Забезпечення закладів освіти дезінфікуючими засобами є обов’язком очільників установ. Як зазначила Ольга Чепка, не можна також знімати відповідальність із батьків, тому що саме вони відповідальні за збереження життя і здоров’я дитини.