Вимкнені підсвітки та провітрювання приміщень: як шполянські підприємці економлять світло

Шполяни, як і вся країна, живуть в умовах дефіциту електроенергії. Людей просять економити й менше використовувати побутові прилади. А як бути місцевим підприємцям, адже їхня робота майже паралізована без електроенергії?

«Шполяночка» дізнавалась, яким чином магазини пристосовуються до погодинних відключень світла, чи вдається економити та які практичні рішення використовують.

Господарі закладів виходять із ситуації кожен по-своєму. Місцевий приватний підприємець, шполянин Сергій Очеретяний власник магазину “PROSTO market” розповідає, що у приміщенні не встановлені кондиціонери. 

“Площа магазину велика, а саме приміщення холодне, тому у літній час мабуть з цим пощастило, — каже пан Сергій, — Відсутність кондиціонера майже не відчувається. Аби вимкнення електрики не впливало на безперебійний інтернет, адже зараз більшість покупців обирають безготівковий варіант, розраховуються на касі карткою чи телефоном, придбали генератор, який також забезпечує освітлення".

На питання щодо продуктів, які без холодильних установок не можуть зберігатися, Сергій Очеретяний відповідає, що за дві години відсутності електроживлення холодильні камери витримують відповідну температуру і це не впливає на якість товару, продукція зберігається відповідно до вимог. 

Як варіант заощадження електрики, на магазині не вмикають підсвітку вітрин, адже працюють з 8:00 до 20:00 години. Тим паче, площа магазину орендується і зараз вивіски не світяться фактично по всьому місту — загальнодержавна підтримка енергосистеми країни.

Поруч з “PROSTO market” у Сергія є ще один магазин “Овочі. Фрукти”, який досить популярний серед шполян та жителів громади. До магазину часто приїжджають робити покупки люди із сусідніх сіл.

Як зазначає Сергій Очеретяний, з цим товаром працюють по-іншому. На відміну від магазину, там постійно працює кондиціонер.

“Приміщення маленьке, щоразу завозимо свіжі овочі, фрукти і ягоди, зелень різних видів. Мікроклімат має бути прохолодним, щоб продукція не втратили своєї якості, не в’янула. Тож, пристосовуємось до графіків вимкнення електроенергії постійно запускаємо генератор, аби працював кондиціонер”, — говорить Сергій.

Рідше, але вмикають кондиціонери у магазині молочної продукції торгової марки "God Milk". Продавчині пані Алла та пані Людмила розповідають, що їхній магазин не зможе працювати довгий час без світла, тож виробники заздалегідь про це подбали і закупили потужний генератор.

"Ним користуються під час відсутності електрики, адже холодильники постійно повинні працювати, все повинно бути свіжим", — кажуть жінки. - Якщо, наприклад, є два холодильники для води та напоїв, з метою економії можна використовувати один, але з молоком, йогуртами, сметаною, кефіром так не вийде. Це наш авторитет і марка, покупці мають отримувати якісний продукт".

В межах економії енергії, магазин також відмовився підсвічувати вивіску, у не спекотні дні рідше користуються кондиціонером або практично не вмикають, а приміщення частіше провітрюють.

Втім, як зазначили журналістам у торгових центрах, там, де реалізовується харчова продукція, не використовувати кондиціонери і довгий час тримати вимкненими холодильники, щоб заощадити на електроенергії навряд чи вигідно. У літню спеку важлива якість товару і свіжа продукція. Якщо економити на цифрі у платіжках - можна втратити значно більше в іншому.

Коментарі