25 липня місцеві жителі вулиць Лютневої, Перемоги та Васильківської провели акцію мирного протесту. Люди перекривали рух великовагових автомобілів у напрямку асфальтного заводу, що нині діє на території Василькова.
Цього літа через Шполу почали їздити великовагові фури у великій кількості. Машини перевозять будівельні матеріали із асфальтно-бетонного заводу, що знаходиться на території Васильківського гран-кар’єру до місця проведення ремонтних робіт черкаського мосту через Дніпро. Здавалося б, що справа належить до глобальних, адже вирішується стратегічне для держави питання.
Однак шполянам від цього радіти не приходиться, бо мають тепер великий клопіт через безперервний рух важковагогового транспорту. Вони обурені тим, що надто перевантажені фури руйнують фундамент будинків і дорожнє покриття. І це попри встановлені обмежувальні дорожні знаки.
— Будинок вже тріскається посередині, ми щоденно відчуваємо цей 20-ти хвилинний землетрус, коли їдуть фури по нашій вулиці! — скаржаться місцеві жителі. — Із цим треба негайно щось робити, бо житимемо надалі на руїнах!
На критичну ситуацію у Шполі звернули увагу в міській раді. Міський голова Сергій Кравченко зібрав минулого понеділка оперативну нараду, до участі в якій було запрошено представника компанії «Трансбудмеханізація», що займається перевезенням важких вантажів. Серед присутніх за «круглим столом» були також начальник Шполянського відділу поліції Вадим Кутовий, заступник міського голови з житлово-комунальних питань Віталій Плетінь, спеціаліст-архітектор Микола Стеценко та депутати міської ради Михайло Богач та Ігор Мусюра.
Розуміючи всю відповідальність завдання, виконуваного перевізниками, з боку міської влади було запропоновано три шляхи, якими можна потрапити до Василькова, не заїжджаючи в місто. Але чомусь жодна пропозиція від міської влади і прохання простих містян не були враховані ані самими водіями автомобілів, ані керівництвом перевізної компанії. Не обмежують рух завантажених фур навіть попередження муніципальної інспекції та протокольно зафіксовані порушення працівниками Шполянського відділу поліції.
Сергій Кравченко зазначає, що з боку міської влади зроблені всі кроки до вирішення зазначеної проблеми. Рішенням виконкому обмежили рух великовагових транспортних засобів вулицями та дорогами комунальної власності міста шляхом встановлення дорожніх знаків «Рух транспортних засобів, маса яких перевищує 24 т, заборонено». Неодноразово працівниками КП «Муніципальна інспекція» Шполянської міської ради і Шполянського відділку поліції були зафіксовані правопорушення, а водіїв притягнуто до адміністративної відповідальності. Крім того, міська рада офіційно зверталась з проханням припинити рух вантажівок через місто до компанії «Трансбудмеханізація» та Черкаської ОДА.
Присутній на місці проведення мирного протесту заступник начальника Шполянського відділу поліції Вадим Різник зауважив, що відділ також рекомендував перевізникам об’їзні польові шляхи до Василькова, якими навіть і по кілометражу економніше буде їздити.
— Зараз ці шляхи знаходяться в ідеальному стані, літо видалося сухе, проблем на дорозі не виникатиме, — каже Вадим Олексійович. — А щоб довести в суді провину водія, котрий перевищує вагу вантажу, потрібно, щоб його зафіксувала ліцензійна фірма під назвою «Укртрансбезпека», яка володіє спеціальним ваговим комплексом. Тож важити транспорт і видавати офіційні результати, які враховуватимуться у суді, у праві лише працівники вищезгаданої організації.
Виходить, що встановлені міською радою обмежувальні знаки на Васильківській і Лютневій можна ігнорувати, оскільки процес доведення порушення з боку водія довести в нашій країні мегаскладно!
Отож шполяни мусять об’єднуватися та вдаватися до таких радикальних заходів, щоб захищати своє та громадське майно.
— Ми хочемо щоб через наше місто не їздили машини-велетні, не руйнували наші дороги і домівки, щоб наші діти і внуки могли спокійно гратися біля будинків і не боятися вийти із двору, — кажуть мешканці мікрорайону, де постійно рухаються фури. — Якщо це не припиниться ми будемо вимушені перекривати рух будь-яким вантажним машинам, що проїжджатимуть нашими вулицями. При потребі навіть запросимо засоби масової інформації державного рівня, аби про нашу проблему почули громадяни всієї країни.
А поки жителі Шполи протестували, «сарафанне радіо» передало водіям вантажівок інформацію про місце локалізації протестантів, і вони вирішили цього дня таки скористатися польовими шляхами, які їм порекомендували і в міській раді, і у відділі поліції. Але невже людям для цього треба пильнувати і вдень, і вночі, щоб учасники руху елементарно дотримувалися встановлених правил? Скільки ще диких явищ нам потрібно знищити в суспільстві, щоб нарешті по-справжньому відповідати рівню європейських країн?
Наталія ДАВИДЕНКО