«Ямковий ремонт» або «нічого»: що потрібно Шполянській громаді?

Нещодавно у Шполі на низці вулиць зробили ямковий ремонт. Однак у соцмережах це одразу викликало критику шполянських «експертів», які  взялися оцінювати вартість ремонтів та нарікати на те, що «все непрозоро». Як ремонтують шляхи громади під час воєнного стану, де взявся список доріг і що не так із ремонтом – читайте далі. 

Через погіршення стану доріг громади після зими до міської ради та місцевих депутатів почали надходити численні звернення з проханням покращити якість покриття. Але, є одне але... умови життя під час воєнного стану  диктують свої правила.

«Воєнний стан не передбачає проведення планових та капітальних ремонтів, лише аварійні. Відтак створили спеціальну комісію, яка попередньо обстежила дороги та подала список тих, що потребують аварійного ремонту в першу чергу. До складу комісії увійшли представники міської ради, депутатського корпусу, КП «Благоустрій», а також інспектор технічного нагляду», – розповів міський голова Сергій Кравченко. 

Також він наголосив на тому, що місцева влада розуміє, якщо зараз не проводити хоча б аварійні ремонти, то до зими там вже ямковим ремонтом не обійдеться:

«Навіть в умовах воєнного стану і складної економічної ситуації ремонтувати дороги потрібно. Хоча всі плани з капітальним ремонтом справді довелося відтермінувати. Зараз ремонтуємо дрібні ямки, щоб підтримувати дороги в належному стані для безпечного проїзду».

Крім того, перший заступник міського голови з питань житлово-комунального господарства Віталій Плетінь пояснив, що під час воєнного стану перелік доріг навіть для аварійного ремонту має бути затверджений розпорядженням голови військової адміністрації. 

«Річ у тім, що під час воєнного стану кожна дорога, яка потребує покращення технічного стану, підлягає ретельній перевірці обласною військовою адміністрацією відповідно до Постанови КМУ № 590. Відтак, обстеження проходило спільно з обласними спеціалістами. Як результат – виявили понад пів сотні вулиць, які тією чи іншою мірою потребують першочергового ремонту. Йдеться про вулиці комунальної власності, ремонтувати які ми маємо право. Складені акти передали на перевірку до обласної військової адміністрації, і перелік доріг було затверджено розпорядженням начальника ОВА Ігоря Табурця».

Відповів Віталій Плетінь і на закиди щодо «закритості» таких рішень. 

«Цей перелік доріг затвердив ще й виконком Шполянської міськради, тому відповідне рішення у відповідному розділі можна знайти на сайті громади. Це рішення від 9 червня, його ніхто ні від кого не ховав. Там чітко вказані вулиці та вид і обсяг робіт, які там мали виконати», – розповів він.

Відповів Віталій Плетінь і на питання щодо оплати цих робіт та вибору підрядника.

«Це був прямий договір, брали місцевого підрядника, який працював і в минулі роки – це ПП «Бор», – пояснив він. – По кожній дорозі виготовили проектно-кошторисну документацію, і всі роботи виконувалися згідно з цією документацією. Виконання робіт перевірялося інспектором з технічного нагляду. Це особа, яка залучається на договірних засадах Шполянською міськрадою, бо у штаті такого фахівця немає – представник зі Звенигородки. Ця людина перевіряє якість ремонту – товщину, ширину, об’єми тощо».

Не знаючи всіх нюансів, шполяни у соцмережах почали нарікати на проведені ремонти. Зокрема, у місцевих спільнотах у фейсбуці з’явилося відео, автор якого з нецензурною лексикою показує «зроблений ремонт». Чоловік незадоволений якістю дороги і розповідає, що «може його краще взагалі не робити, ніж так». У коментарях не забарилися «знатоки»: дехто заявив, що на ремонт вулиці виділили «3 мільйони гривень», дехто – що «бабло подерибанили» і т.д.

Ми поцікавилися думкою підрядника на такі коментарі шполян. Головний інженер ПП «БОР» Сергій Бондаренко пояснив: ремонт на вулицях громади робили згідно з поданою документацією і рівно в тих об’ємах, які були вказані. 

«Минулого року ми виграли тендер, тому нам і цього року запропонували цю роботу. На кожну вулицю було зроблено відповідну документацію, де було розписано, що саме потрібно зробити – це може бути встановлення знаків, ямковий ремонт тощо», – зазначив він.

Варто розуміти, що ямковий ремонт – це лише тимчасове усунення проблеми, додав представник підрядника. Коли його роблять, асфальт не всюди «вирізають» – є покриття, де цього робити не можна. Головна умова – зробити так, щоб не було ям. 

«Для мене, як підрядника, неприємно, що люди не розбираються,  а відразу критикують та звинувачують. Ми не перший рік працюємо у громаді і всі бачили результати нашої роботи», – пояснив Сергій Бондаренко. - Щодо того, скільки загалом підприємство отримало за виконані роботи – поки що ніскільки. Ми виконали чималий обсяг робіт, на суму близько 2 мільйонів, а тепер чекаємо оплати», – додав він.

Щодо нарікань людей, що просто «поклали латки», підрядник наголошує –  йшлося лише про ямковий ремонт, який би забезпечив проїзд на певний час. А от про повернення до поточних та планових ремонтів можна буде говорити вже  після завершення війни.

Нині Україна переживає складні часи. І те, що дякуючи Збройним Силам на Шполянщині ремонт доріг, як і багато чого іншого, взагалі можливий – напевно таки краще, ніж нічого. В такий непростий для кожного час можливо варто хоча б на певний час забути про критиканство і пам’ятати – що головне нині – вистояти до перемоги!