ЖИТТЯ, ОКРЕСЛЕНЕ КРЕЙДОЮ

Лев Толстой пи­сав: «Не той вчи­тель, хто отримує виховання чи освіту вчителя, а той, у кого є внутрішня впевненість у тому, що він є, повинен бути і не може бути іншим». Працювати вчителем — Божий дар, дуже напо­леглива та відповідальна постійна праця над собою, а директором школи — це ще й величез­на відповідальність за життя і здоров’я дітей, за результат діяльності всього педагогічного колек-тиву, за їхню працю впродовж періоду перебування дитини в школі та за наслідок виховання підростаючого покоління.

Директор міської загальноосвітньої школи №2-ліцей і вчитель хімії Іван Григорович Каракаш і є таким педагогом, яким можна пишатися. Завжди доброзичливий, усміхнений, щирий та відвертий у спілкуванні з учнями, колегами і батьками. Йому пасує все: і зовнішня суворість, яка тримає школу на високому рівні, і ледь помітна сивина, що припо­рошила скроні, і висока нагорода «Відмінник освіти України».

Сьогодні Іван Григорович зустрічає 70-й ювілей. Його колишні ви­пускники, а нині колеги, з такої на­годи вирішили створити словесний портрет цього непересічного педаго­га та громадського діяча.

Педагог-організатор школи Інна ЗЕЛЕНЮК знає Івана Григоро­вича понад 30 років. Тому охоче ділиться спогадами:

— Народився Іван Григорович на Полтавщині. Закінчивши сільську школу, вступив до Черкаського педагогічного інституту на хімічний факультет. Тяжко було вчитись, адже мати померла, коли він був ще маленьким. Не вистачало грошей, доводилось підробляти у вільний від навчання час. Після закінчення вишу працював на різних посадах та в семидесятих роках доля заки­нула молодого педагога на Шполян­щину. Енергійного, відповідального педагогічного працівника помітили керівники району та призначили на посаду директора восьмирічної школи №2. Згодом Іван Григоро­вич очолив будівництво нового приміщення школи, яке було завер­шено за один рік методом народної будови. І ось уже 29 рік шкільна ро­дина міської школи №2 навчається у великому ошатному затишному приміщенні.

Мабуть, від батька Іван Григо­рович перейняв любов до природи. Немає на території школи дерев­ця такого, яке б він не посадив, квітника, якого б він не полив, чи ділянки, яку б він разом з учнями не розробив.

Таке ж дбайливе ставлення у Івана Григоровича й до рідної другої школи, де ніхто й ніщо не залишиться поза його пильною увагою. Для колег більше за будь-які слова важить власний приклад директора, який задає тон усьому шкільному життю. Без цього кре­мезного ясноокого чоловіка, котрий щоранку зустрічає у вестибюлі шкільну родину, неможливо уявити школи ні учням, ні вчителям, як не може уявити ні дня без них Іван Гри­горович. Завжди відкритий для кон­структивного діалогу, цей мудрий педагог виробив для себе систему правил, перевірену роками, в основі якої — безмежна любов до дітей, а ще — вивірені рішення, виважені слова, толерантність у стосунках з колегами, вміння тверезо оцінити ділові якості та особливості тем­пераменту кожного члена колек­тиву і навіть найкатегоричніший наказ висловити делікатно. Тому має щиру повагу вчителів, учнів та батьків, багато з яких свого часу були випускниками школи.

Людмила ШЕВЧЕНКО — ко­лишня випускниця, а нині — учи­тель природничих дисциплін, пригадує:

— Коли ми були школярами, ко­жен чітко усвідомлював: на якому б поверсі школи не займалися — на третьому був кабінет директора, до якого за потреби завжди можна було звернутися. Це сприймалось як належне.

Івана Григоровича добре знають і поза стінами школи, не раз обира­ли його депутатом міської та районної рад. Спокійний, врівноважений, цей педагог для мене став взірцем у професії.

Зазвичай люди при керівній посаді нехтують фізичною працею, та наш директор добрий аграрник: усе, посаджене ним, ро­сте, буяє і плодоносить. Не раз він приносив для шкільних клумб роз­саду квітів, вирощену власноруч. Це приємно дивувало.

Яскраві педагогічні кадри ста­новлять кістяк колективу, очолюва­ного Іваном Каракашем. Їх єднає ви­сока вимогливість (перш за все, до себе) і невтомна праця над собою. Як результат — перемоги учнів на районних та обласних олімпіадах, учителів у щорічному конкурсі педагогічної майстерності. Окрім численних грамот та подяк, Івана Григоровича на Шполянщині визна­но людиною року в галузі «Освіта».

— Народна мудрість твердить, що ніхто не зможе дати того, чого не має сам. Ці слова стосуються і нашого директора, адже лише та людина може запалити в серці інших вогонь любові до знань, збу­дити допитливість і творчу уяву, яка закохана у свою професію, багато знає і вміє та любить свою справу. Для мене Іван Григорович — це мудра, талановита, порядна й урівноважена людина, яка дасть слушну пораду у важку хвилину, дослухається до думки батьків, дітей, педагогів.

Заступник директора Лари­са БОЇН так відгукнулась про свого керівника:

— Школа була й залишається однією з найкращих у місті. У цьо­му — заслуга Івана Григоровича, який вимогливість поєднує з доброзичливістю, розумінням. Про ефективність роботи директора багато говорити не треба, вона вся на виду, починаючи з території школи, класів і закінчуючи успі-хами учнів у предметних олімпіадах, конкурсах, змаганнях тощо, а сьогодні ще й участь у всеукраїнському експерименті «Школа майбутнього».

Головним підсумком роботи директора школи є формування дієздатного вчительського колек­тиву. А це Івану Григоровичу таки добре вдається, про що свідчать теплі слова випускників школи та їхніх батьків.

З нагоди ювілею весь учи­тельський колектив бажає шанов­ному Івану Григоровичу, щоб ко­жен день наповнювався корисними справами, зігрівав душу теплом усмішок рідних людей і тішив земними радощами. Здоров’я вам міцного й наснаги ще на довгі роки!

Педколектив школи.