Обіцянки-цяцянки народних обранців: хто їх оплачує?

В одному із попередніх номерів нашого видання в рубриці «На контролі» житель Лебедина поцікавився, де беруться кошти на втілення всіх тих проектів, що обіцяють нам владці, йдучи на вибори до органів місцевого самоврядування. «Шполяночка +» дізналась про джерела наповнення «реальним змістом» тих всіх обіцянок і чи варто сподіватись на виконання тих планів, які декларують кандидати, коли намагаються стати народними обранцями.  

Аби успішно проводити господарювання та втілювати у життя ті проекти, які наобіцяли виборцям упродовж виборчих перегонів, обранцям потрібні ресурси, насамперед – фінансові. І варіантів отримання цього ресурсу не так вже й багато: вдале наповнення бюджету, співпраця з соціально-відповідальним бізнесом, гранти, інвестиційні програми різних фондів та співпраця з депутатським корпусом вищих органів влади.

Отже, перше, що треба розуміти, це те, що обіцянка «Ми це зробимо!» під час виборчих перегонів зовсім не означає, що хтось із «обіцяльників» дістане з кишені власні кошти. «Ми це зробимо!» в цьому випадку означає лише те, що саме на ці обіцянки в першу чергу скеровуватимуться кошти бюджету.  

Так, на території Шполянського району, Матусівської та Шполянської ОТГ налічується близько 6 тис. фізичних та юридичних осіб підприємців, які є платниками податків і формують першу ланку тих, хто так би мовити «оплачує» виконання обіцянок владців.

Так, до прикладу, бюджет Шполянської ОТГ за 5 місяців склав – 42 млн. 210 тис. гривень, це при запланованих 35 млн. грн.

П’ятірку найбільших платників податків Шполянської ОТГ відкриває СТОВ «ЛНЗ-Агро» із сумою в 25 млн. 884 тис. грн. Далі іде ПрАТ «Шполянський завод продтоварів» – 1 млн 605 тис. грн, СПОП «Відродження» – 1 млн 594 тис. грн., ПАТ ДП ЗКО (елеватор) – 736 тис. грн та ТОВ «Делсісі-Агро» – 463 тис. грн.

Відповідно, усі ці кошти стали запорукою виконання наступних найбільших проектів, якими за останні п’ять місяців стали:

  • Капітальний ремонт доріг: Терешківської, Мар’янівської, Каштанової, Карбишева, Іванівської, вулиця та перехрестя Героїв Крут. Ремонтні роботи ще тривають по вулиці Волонтерській, Національній та Котляревського;
  • Ремонт тротуарів у місті Шпола та селі Скотареве;
  • Ремонт туалетних кімнат у школах Шполянської ОТГ;
  • Ремонт приміщення НВК у селі Кримки та технічний звіт по НВК села Скотареве;
  • Ремонт туалетних кімнат в ЗДО «Ялинка» та «Зірочка».

Друга ланка тих, хто «оплачує» обіцянки владців – представники соціально-відповідального бізнесу. Це, звичайно, за умови вміння керівників місцевого самоврядування налагоджувати з представниками бізнесу конструктивний діалог та розуміння самого бізнесу важливості соціальної підтримки громад. У цьому питанні Шполянській ОТГ можуть позаздрити багато інших громад, про що свідчать останні вкладення соціально-відповідального бізнесу. Так, Група компаній «ЛНЗ» допомогла з придбанням сучасної швидкої медичної допомоги, виділила кошти на ремонт даху церкви у селі Кримки і реконструкцію вуличного освітлення в Скотаревому та надала кошти на поточний ремонт вулиць Лебединської, Артема, провулків Мар’янівського та Амосова.

Третьою категорією тих, хто залучає кошти, є самі керівники місцевого самоврядування, якщо, звісно, мають, як кажуть «клепу». Так, з початку року для реалізації проектів у Шполянській ОТГ керівникам громади вдалося залучити майже 4,5 млн. грн. Ці кошти пішли на співфінансування ремонтних робіт у дитячому садку «Калинка», що дасть можливість відкрити дві додаткові групи, на придбання інвентарю для спортивного майданчику в місті Шпола, ремонт доріг обласного значення, що проходять через місто та на покращення інфраструктури сіл, що входять до Шполянської ОТГ.

Тож, якщо підсумувати усі надходження до бюджету об’єднаної територіальної громади, то відповідаючи на питання нашого читача, ми можемо з упевненістю сказати, що усі передвиборчі та програмні обіцянки депутатів фінансуються з кишені платників податків. Своїми обіцянками депутати встановлюють так званий маркер, що використовуватимуть кошти міського бюджету для покращення життя мешканців громади, яка їм надала представницькі функції. А громада повинна контролювати, щоб ці кошти не пішли на задоволення власних забаганок та амбіцій, які не мають жодного відношення до забезпечення інтересів громади.

                                                                                       Сергій ЗУБАТОВ