“Пасажирів стало вдесятеро менше”: як працює Шполянська автостанція в умовах війни

Пасажирські перевезення у Шполі вже не ті, що кілька років тому. На автостанції нині тихо, людей значно поменшало, а водії скаржаться на нестачу пасажирів. Причини різні: від популярності мобільних додатків до воєнних реалій.

Про те, як зараз живе автостанція та з якими труднощами стикаються її працівники, журналісти Шполяночки дізнавалися у касира Людмили Коршак.

"Зараз людей зовсім мало, - говорить вона. - Пасажирів стало вдесятеро менше, бо тепер усі їздять через додаток “БлаБлаКар” - замовляють в інтернеті, сіли й поїхали. Навіть до нас не заходять. Дуже багато таких".

Через це, за словами касирки, часто виникають непорозуміння між пасажирами та водіями.

"Буває, людина подзвонить: “А буде автобус на Умань?” Ми кажемо, що буде. Якщо хтось із пасажирів узяв квиток через касу, ми зазвичай телефонуємо водієві й попереджаємо, що, наприклад, на Умань проданий квиток. Якщо ж не дзвонимо, а в нього немає на висадку нікого на автостанції, він може їхати по об’їзній. Тому, якщо нам телефонують, ми завжди радимо: хочете поїхати напевно - приходьте на автостанцію, беріть квиток, тоді сто відсотків поїдете".

Жінка зізнається, що офіційним рейсам нелегко конкурувати з приватними перевізниками.

"Є приватні перевізники, які переманюють пасажирів до себе просто з автобуса. Ми розуміємо, що кожен зараз шукає, як заробити. Але нам від цього, звісно, не легше - пасажирів стає ще менше. А витрати ж великі: автобуси треба обслуговувати, паливо дороге, водіям потрібно платити зарплату".

Ще одна причина зменшення пасажиропотоку - війна.

"Зараз майже самі пенсіонери, інваліди, учасники бойових дій, - каже Людмила Іванівна. - Молодих чоловіків майже немає. Навіть водіїв часом зупиняють представники ТЦК. Був випадок, коли водій їхав автобусом до Києва - його зупинили й забрали, а автобус із людьми залишився. Інший раз приїхав автобус із Миргорода до Черкас - водія також забрали, а транспорт залишився ночувати в Черкасах".

Попри все, автостанція продовжує працювати.

"Трохи ціни піднялися, але не набагато, - говорить касирка. - Проти того, що було два роки тому, різниця є, але не критична. До Черкас, наприклад, квиток у нас коштує 140-150 гривень, а в перевізників - 170. Сподіваємося, що люди знову частіше користуватимуться нашими послугами, бо це й зручніше, і надійніше".

Попри труднощі, працівники автостанції щодня виходять на роботу, зустрічають і проводжають пасажирів, підтримують порядок і зберігають атмосферу затишку та надії. Адже для багатьох шполян ця станція - не просто зупинка, а частинка рідного міста.

Коментарі