На початку року побутовим споживачам електроенергії було розіслане офіційне повідомлення про узгодження дозволеної (договірної) потужності. Таке повідомлення розміщене на квитанціях про оплату електроенергії, які отримали споживачі цього місяця. У повідомленні зазначено, що дозволена (договірна) потужність у договорі споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії встановлена на рівні 3 кВт. Однак якщо споживач не погоджується з такою цифрою, то у 30-денний термін він має надати до Шполянської філії ПАТ «Черкасиобленерго» обґрунтування іншої величини потужності, зазначеної в проектній документації електрозабезпечення вказаного об’єкта споживача. До редакції “Шполяночки+” звертаються читачі, які просять дати роз’яснення фахівців щодо такої інформації.
Що це означає і як діяти шполянам, роз’яснює інженер з охорони праці Шполянської філії ВСП «Звенигородські енергетичні мережі» ПАТ «Черкасиобленерго» Олександр Кротов.
Що таке дозволена (договірна) потужність?
Це максимальна величина потужності, дозволена для використання споживачем у будь-який час (одномоментно) в його помешканні відповідно до умов договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії. Договірна потужність встановлюється в технічних умовах, відповідно до яких будинок було приєднано до електромереж, і не може бути меншою, ніж зазначена в паспорті точки розподілу, але не нижче 3 кВт.
Як дізнатися про дозволену (договірну) потужність?
Споживачеві потрібно переглянути свій договір про надання послуг з розподілу електричної енергії, у додатку до вказаного договору знайти розділ - паспорт точки розподілу електричної енергії, як зазвичай в ньому стояла договірна потужність 1,3 кВт.
Чому споживачі отримали повідомлення про дозволену (договірну) потужність?
Узгодження договірної потужності із побутовими споживачами передбачено постановою НКРЕКП від 17.03.2021 № 475. У термін до 01.01.2022 року оператор системи розподілу (ОСР) Шполянська філія ПАТ «Черкасиобленерго» має встановити для побутових споживачів договірну потужність на рівні 3 кВт. Йдеться про тих споживачів, які за технічною документацією мають договірну потужність менше 3 кВт. Для споживачів, які мають договірну потужність 3 кВт і вище, така потужність не зменшуватиметься.
Отже, як діяти споживачеві?
Потрібно звірити інформацію, розміщену у повідомленні, прикріпленому до квитанцій про оплату електроенергії, зі своїми технічними умовами або паспортом точки розподілу. Якщо величина потужності 3 кВт більша, ніж у вказаних вище документах, то споживачеві нічого робити не потрібно. Якщо є розбіжності, то споживач з документами має звернутися до Шполянської філії ПАТ «Черкасиобленерго» за вказаною у договорі адресою у 30-денний термін, від дати отримання повідомлення, заявивши про намір змінити договірну потужність і обґрунтувавши її нову величину. За відсутності заперечень до встановленої потужності протягом місяця зазначена дозволена потужність вважатиметься прийнятою.
Адміністрація Шполянської філії ПАТ «Черкасиобленерго» наголошує, що в цьому випадку не йдеться про обмеження чи порушення прав споживачів електричної енергії на якісне та безперебійне електропостачання, а навпаки згідно з вказаною Постановою НКРЕКП, споживачам надана можливість без додаткових витрат та звернень до оператора системи розподілу (ОСР) збільшити можливість підключити додаткові джерела живлення і ОСР гарантує, що така дозволена (договірна) потужність не зменшиться.