ТЕХОГЛЯД ВІДБУВАТИМЕТЬСЯ ЗА НОВИМИ ПРИНЦИПАМИ

В Україні запрацює нова сучасна система перевірки придатності транспортних засобів до експлуатації. Про це повідомляє прес-служба Мінінфраструктури України.

Як йдеться в повідомленні, техогляд вводиться на виконання Угоди про асоціацію з ЄС та з метою підвищення рівня безпеки руху на дорогах. При цьому, підкреслюють в Міністерстві, ні МРЕВ, ні ДАІ не матимуть жодного стосунку до перевірки транспортних засобів.

З моменту прийняття розробленого Мінінфраструктури законопроекту нововведення набиратимуть чинності поступово, впродовж 2016—2022 років. У першу чергу вони стосуватимуться комерційних транспортних засобів, що здійснюють перевезення вантажів і пасажирів.

Згідно з документом, перевірки виконуватимуть спеціально підготовлені експерти на пунктах технічного контролю, якими можуть бути звичні СТО — станції техобслуговування.

Легкові автомобілі українців почнуть перевіряти не раніше 1 листопада 2019 року. Нові легковики підлягають перевіркам вперше за 4 роки після державної реєстрації, а далі — кожні 2 роки.
До речі, чутки про відновлення техоглядів ходять з минулого року.

Штрафи за порушення ПДР можуть зменшити вдвічі
Патрульні поліцейські отримали на оснащення мобільні банківські термінали. Про це повідомляє прес-служба МВС.

За допомогою мобільних терміналів водії, які порушили Правила дорожнього руху, при бажанні зможуть розрахуватися за правопорушення на місці його вчинення. У прес-службі зазначають, що оплата штрафу на місці в майбутньому дозволить зменшити його наполовину.

Ось як діє мобільний термінал. Після складання патрульним поліцейським постанови в адміністративному протоколі, він вводить в термінал номер постанови і суму штрафу. У МВС гарантують, що таким чином гроші, внесені водієм-правопорушником, гарантовано потраплять саме на оплату його штрафу. Документом, що підтверджує сплату, стане роздрукований терміналом чек.

Наразі водій-порушник повинен сплатити штраф протягом 10 днів. У разі несплати штрафу в зазначений строк сума адмінштрафу подвоюється.

Які нововведення чекають на власників «залізних коней»
Одночасно з набранням чинності Закону «Про національну поліцію» почали діяти зміни в Кодексі України «Про адміністративні правопорушення» та Законі «Про дорожній рух». Усім водіям обіцяють «нове» життя. Не залишаться без уваги патрульної поліції і порушення пішоходів.

Штрафи та система балів
Поряд з фіксацією порушень ПДР співробіт-никами патрульної поліції легалізується їх автоматична фіксація за допомогою технічних засобів. При цьому почне діяти нова система оплати штрафів.
По-перше, штрафи стануть фіксованими. Звичних «вилок» більше не буде. Більшість штрафів стануть стягувати за існуючим зараз мінімальним розміром.

По-друге, вводиться система балів. Водій на рік отримує 150 балів. Бали зніматимуть при порушенні ПДР, які фіксуються тільки в автоматичному режимі. За кожне порушення з водія зніматимуть 50 балів, і платити штраф не потрібно. Без фінансових втрат порушити правила ПДР можна тільки три рази на рік.

Особливості. У Законі дається перелік порушень ПДР (вони не дуже грубі), за які спочатку знімаються бали. На всі інші порушення система балів не поширюється — за них доведеться розплачуватися тільки грошима. Також не вийде відбутися балами, якщо порушення призвели до аварійної ситуації.

Автофіксація і «хто винен»?
При автоматичній фіксації порушень ПДР відповідальність несе власник автомобіля. При цьому не важливо, хто був за кермом. Господарю авто відправлять квитанцію про штраф, а на сторінці в Інтернеті можна буде ознайомитися з відео або фото вчиненого порушення. Покарання можна оскаржити в судовому порядку.

Власник автомобіля звільняється від відповідальності тільки у випадку, якщо доведе, що номер або авто протиправно вибули з його володіння, або якщо протягом 14 днів з моменту вручення постанови істинний порушник (наприклад, водій за дорученням) сам прийде повинитися за встановленою процедурою .

Особливості. Штраф можна сплатити протягом 30 днів або оскаржити протягом 10 днів. Суму штрафу можна зменшити на 50%, якщо оплатити квитанцію в перші 5 днів. Якщо не заплатити штраф протягом 31 дня, то його сума подвоюється. А через два місяці поліція може звернутися у виконавчу службу.

Важливі нововведення
Крім описаних нововведень, які чекають водіїв на дорогах, є ще кілька важливих змін, про які необхідно знати, вирушаючи в дорогу на автомобілі:
1. Поліції не передаватимуть повноваження судів щодо розгляду справ про порушення ПДР.
2. Будь-яке вилучення водійських прав повинно здійснюватися тільки через суд.
3. Якщо транспортний засіб суттєво не перешкоджає дорожньому руху, він не може бути евакуйований.
4. Для безготівкової оплати штрафу поліцейські машини будуть обладнані спеціальними термі-налами. Якщо у водія є тільки готівкові гроші, по-ліцейські повинні роздрукувати йому на принтері протокол та видати чек.

Стій, хто йде?
У більшості європейських країн діє суворе правило: пішохід або велосипедист є таким же учасником дорожнього руху, як і водій транспортного засобу, і несе відповідальність за вчинене правопорушення без жодної поблажливості.

Кодекс України про адміністративні правопорушення також передбачає відповідальність пішоходів за порушення ПДР. Розмір штрафу становить від 51 до 85 гривень, а таке ж діяння, вчинене в стані алкогольного сп'яніння, тягне на штраф у розмірі 136—170 гривень. Однак довгий час ставлення до пішоходів у нас було, як до священної корови, незважаючи на те, що величезна кількість ДТП здійснюється через їх неуважність або нехлюйства.

Нова патрульна поліція покликана змінити ситуацію на дорогах. У її обов'язки входить регулювання дорожнього руху та контроль над дотриманням ПДР. А в разі затримання пішохода-по-рушника поліцейський має право виписати йому штраф, оформивши протокол. Фіксація ж порушень ПДР пішоходом за допомогою технічних засобів (відеокамер) може виявитися корисною лише у випадку, коли необхідно встановити винуватця дорожньо-транспортної пригоди.

Підготувала Лариса БАЧИНСЬКА.